Login:
Heslo:
 
Reklama: Bezpečnostní schránka Co to je bezpečnostní schránka.
„Sme s Vami.“
Hledat

Zaujímajú nás Vaše názory

Komentáře

Strana:. . .4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
[741]PhysisVloženo 12.07.2013 08:28
„Je to horšie, ako to mohlo byť. Oroschovo vymenovanie nik z nás nečakal,“ prezradil nám jeden z Bezákových dekanov.

„Je to šokujúce. S tým Haľkom by sme sa možno aj zmierili. No takto Trnavu očakáva doba cirkevného temna, ako za čias Sokola,“ komentoval Oroschovo menovanie architekt Jozef (41) z Trnavy.

Orosch: S Bezákom vraj nemá problém stretnúť sa. „Pozval som ho aj na slávnostný obed. No odmietol,“ tvrdí nový trnavský arcibiskup.
:D ktovie prečo :D
reakce: [743]
[742]PhysisVloženo 12.07.2013 08:39
inak, ja som naozaj dúfala, že nový arcibiskup nebude vymenovaný, kým sa nevyrieši, čo bude s o. Róbertom... veď ak mal František menovať nového arcibiskupa, musel predsa vedieť, že pôvodný bol odvolaný, a teda sa musel zaujímať i o to, prečo bol odvolaný. ktovie, čo mu Ouellet nakecal :( veď nie je normálne, aby bol vymenovaný človek blízky Sokolovi, pri všetkých tých machináciách a podozreniach. už aj keby to hneď nebola pravda, malo by hádam stačiť, akú má Sokol povesť (a aj Sokol sám keby mal trocha sebareflexie tak sa radšej niekam stiahne a nebehá po Trnave ako pán (čítala som, že aj do Serede sa pravidelne sám pozýva a slúži tam omše), keď tým ľudí len provokuje a popudzuje).
[743]TimeaVloženo 12.07.2013 10:04
[741] Orosch: S Bezákom vraj nemá problém stretnúť sa. „Pozval som ho aj na slávnostný obed. No odmietol,“ tvrdí nový trnavský arcibiskup.

On by práve mal mať problém sa pozrieť o. Bezákovi priamo do očí. Nemá ani štipku hanby a pokory v sebe? Zoberme si len zhromaždenie na podporu o. Bezáka v Hlohovci v októbri minulého roka. Ako sa snažil odhovoriť F. Mikloška, či Leopolda Jablonského (ktorého nakoniec za účasť aj potrestal) a iných, aby sa tam zúčastnili. Tomu sa hovorí ľudovo "charakter bez chrbtovej kosti". Alebo sa o. Bezákovi chce za to všetko ospravedlniť? Asi ťažko.
[744]rybkaVloženo 12.07.2013 11:06
ked si prejdete vsetky vyjadrenia, vyhlasenia, homilie a k tomu skutky za uplynuly rok noveho arcibiskupa,mate namalovany perfektny obraz hada, ktoreho si pestoval vedla seba o. Robert. Tolko "stipancov" pocnuc prvou kaznou a konciac tou zo stredy,na druhej strane tie farizejske recicky o laske? k odvolanemu bratovi a jeho zastancom,uz chybalo len, aby sa vyhlasil za svateho.-az mam husiu kozu.Presne predstavuje to, co sa vcera stalo.Augiasov chliev nebol vymeteny,/ vymetene bolo vsetko,co ma v sebe silu pozriet sa do zrkadla/,a bol prestrety na humus hruby koberec s vazickou otravenych kvetov.
Co plakat, ci sa smiat, ked vam pri stretnuti niekto v debate splechne" mate ,alebo mame,lebo aj my si o. Bezaka povazujeme, moralnu autoritu na Slovensku a aj tu ukrizujete ako Krista.Cia pravda je to hlasana v RKC?"A este ked je dodane, "a to sa ten Frantisek javil ako spravny chlap a pod toto sa podpisal?".Veru tazko sa brani nasa Cirkev v terajsom obraze.
[745]AlenaVloženo 12.07.2013 14:28
rybka, pravdu píšeš..
Mons. Bezák dôveroval svojmu pomocnému biskupovi, tak to aj má byť.
Však spravovať diecezu sa nedá len jedným človekom. Musí byť dôvera v ľudí okolo seba.
Nie je vinný mons. Bezák, že dôvoeroval a bol veľkodušný, ale niekto iný si musí spytovať svedomie.
Bude teraz mons. Orosch dôverovať ľuďom okolo seba?
To, čo nám vyparatili sa nedá ani slovami opísať.
Ja som stále myslela, že to čo kážu aj myslia v pravde a tak aj žijú.
Teraz vidíme, že celá KBS a nielen tá, je to akési klbko śśś...
No a to sklamanie z nového sv. Otca, už ani nepokračujem...
Jedna show za druhou... rieši banality... satan sa chechtá, cesta je voľná...
[746]PhysisVloženo 12.07.2013 18:07
nájdené na facebooku:

Excelence,
bratře biskupe,

dovolte mi vyslovit hluboké politování na tím, že přijímáte službu arcibiskupa trnavského poté, co byl pohoršlivě bez zveřejnění přesvědčivého důvodu z této služby odvolán Váš předchůdce Mons. Róbert Bezák. Je smutné, že takto prohlubujete ránu rozštěpené církve na Slovensku. Přenechávat vysvětlení až Poslednímu soudu je více než škoda, neboť nejde o causu singulární, jež by se nedotýkala celku těla církve. Před tímto soudem stane totiž pohoršení celé církve i sekulárního světa. Přeji Vám i celé biskupské konferenci krásné slovenské země obrácení a jednotu Božího lidu.

V Kristu
P. Jan Kofroň
rektor kostela sv. Václava psychiatrické léčebny



aspoň že máme tých bratov Čechov... bez nich by sme boli nahratí. vraj najateistickejšia krajina, ale to relatívne malé percento českých veriacich a najmä kňazov má viac rozumu a guráže než tých 70%, ktorými sa hrdíme my.
[748]ReginaVloženo 12.07.2013 22:09
suhlas s napisanim aj s tebou.nikto toto menovanie smrdi niecim podobnym, ako odvolanie o. Roberta. ma pravdu F. Miklpsko.nemohol tam prist nikto zvonku.nedovolia (ak Pana Boha neprejde trpezlivost),aby niekto najblizsich 15 rokov zverejnil ten svincik. to by bol samovrah biskup,ktory by tam isiel. ak by chcel robit po svojom a nedajboze cestne, cakal by ho osud R.Bezaka. spominani kandidati to iste pochopili,a preto je to tak,ako je. len jedno by som rada vedela, ci to ukul nuncius, zvolensky a ten kardinal, co s nim vsade chodili,vraj on bol aj za odstranenim o. Roberta. nechce sa mi verit,ze by vedome taku hlupost urobil papez- vid. vatikanska banka. aj tak si myslim, ze tento klan situaciu uz dlho neudrzi a pojdu do pekiel.
je to aj na nas,nesmieme uhnut. J.P.II povedal "Pravda a sloboda sa bud spoja,alebo biedene zahynu".
[749]ReginaVloženo 12.07.2013 22:33
suhlas s odkazom trnav.arcibiskupovi aj s tebou. toto menovanie smrdi niecim podobnym, ako odvolanie o. Roberta. ma pravdu F. Miklpsko. nemohol tam prist nikto zvonku. nedovolia (ak Pana Boha neprejde trpezlivost),aby niekto najblizsich 15 rokov zverejnil ten svincik. to by bol samovrah biskup,ktory by tam isiel. ak by chcel robit po svojom a nedajboze cestne, cakal by ho osud R.Bezaka. spominani kandidati to iste pochopili,a preto je to tak,ako je. len jedno by som rada vedela, ci to ukul nuncius, zvolensky a ten kardinal, co s nim vsade chodili,vraj on bol aj za odstranenim o. Roberta. nechce sa mi verit,ze by vedome taku hlupost urobil papez- vid. vatikanska banka. aj tak si myslim, ze tento klan situaciu uz dlho neudrzi a pojdu do pekiel.
je to aj na nas,nesmieme uhnut. J.P.II. povedal "Pravda a sloboda sa bud spoja,alebo biedne zahynu".
[750]PhysisVloženo 12.07.2013 23:18
Regina, podľa mňa má na tom úplne najväčšie zásluhy nuncius. netuším, čo z toho má... ale on je ten, kto sprostredkováva všetky informácie, ale aj ten, kto odporúča kandidátov na biskupov! a ten, kto je informovaný o situácii na Slovensku. a tiež ten, kto by mohol (keby chcel) vybaviť o. Róbertovi audienciu u pápeža už pred rokom.
myslím, že obraz o o. Róbertovi vo Vatikáne je vďaka nemu taký, ako vyplýva z tých 11 otázok - nemá v úcte pápeža ani svojich predchodcov biskupov, oblieka sa ako buran, stýka sa s kadekým, obklopuje sa homosexuálmi, podporuje potraty a eutanázie, zakladá pochybné s.r.o.-čky a ešte je aj neposlušný, v médiách sa tvári ako neviniatko, búri ľudí a vymýšľa si čosi o pochybných transakciách jeho predchodcu. a ľudia, ktorí píšu petície a robia zhromaždenia sú len zmanipulované kadejakými nepriateľskými živlami, našťastie náš administrátor všetky tieto proticirkevné rebélie odvážne potláčal, takže sa osvedčil a zaslúži si byť arcibiskupom.

inak, ten kardinál, čo tu bol, "len" poslal vizitáciu. vyhodnocoval ju kardinál Ouellet (resp. Kongregácia pre biskupov). a on má podľa všetkého Františkovu dôveru. nuncius má pravdepodobne zasa Ouelletovu dôveru. takže Ouellet do toho nemusí byť nutne zapletený, ale... bezohľadu na tieto konšpirácie je NUTNÉ, aby sa o. Róbert stretol s Františkom
[752]vVloženo 13.07.2013 11:23
Myslím si , že vymenovanie Mons. Oroscha za trnavského arcibiskupa je záchranou pre líniu ktorú zastávajú Mons. Zvolenský a vplyvný emeritný Mons. Sokol, že všetko pôjde v Trnave v línii ako do roku 2009. A je sklamaním pre veriacich, ktorí chceli Cirkev na Slovensku menej formálnu, bližšiu a čitatelnejšiu k veriacim.
[754]rybkaVloženo 13.07.2013 13:01
ludska zloba dokaze posliapat aj najvzacnejsie kvety.
citam, citam, padaju mi slzy a rekapitulujem.
Slovensko si nezasluzi byt stastnou krajinou,lebo vsetkych najlepsich ludi vyhnalo,tyralo a pribijalo na kriz.Zial Bohu aj pricinenim tych,co bohorovne vyslovuju meno Krista. Skusme tento-krat neprehrat. Verim, ze ON sa vrati.
[755]rybkaVloženo 13.07.2013 13:32
"ukrizovali",to aby bolo pochopene ako umucenie az smrt.

tu, za mojim chrbatom si somru, kde je ten Duch Svaty.on asi KBS rozum zatemnuje. ved potvrdili Oroszom,co sa hovori o Trnave, presnejsie o TBU.uz im nikto neuveri. RKC na Slovensku sa mala sancu ocistit. prihrali sme na smec vsetkym co hovoria, ze nasa cirkev nie je o Evanjeliu a Kristovi ,ale o com?o tom istom, ako v skorumpovanom state.
so smutkom, ale predsa odpovedam. Duch Svaty zavanie v pravy cas. pocujem odpoved, AMEN.
[756]PhysisVloženo 13.07.2013 14:33
rybka, ja ako som teraz pozerala to video na sme a počúvala o. Róberta, tiež som mala čo robiť, aby mi slzy nevyhŕkli. a napadlo mi pritom:
"Dcéry jeruzalemské, neplačte nado mnou, ale radšej plačte samy nad sebou a nad svojimi deťmi... Veď ak toto robia so zeleným stromom, čo sa bude diať so suchým?" Lk 23,27,30

asi to už inak nemôže byť. vždy a znova ukrižovanie. musíme len pamätať na to, že kríž nie je posledné slovo, nasleduje po ňom vzkriesenie...
[757]PhysisVloženo 13.07.2013 15:28
"„Je velice obtížné odetnout se od nějaké hříšné situace. Obtížné. A také v pokušení je to obtížné. Boží hlas nám však říká toto: »Uteč! Nemůžeš tam bojovat, protože oheň a síra tě zabijí. Uteč!« Svatá Terezička od Dítěte Ježíš nás učila, že někdy, v některých pokušeních je jediným řešení útěk, nestydět se utéci. Uznat, že jsme slabí a musíme utéct. U nás to říká prostá lidová moudrost trochu ironicky: »Voják, který utíká, bude užitečný v jiné válce«. Tedy utéci a tak pokračovat dál v Ježíšově cestě.“
Anděl, pokračoval papež, říká „neohlížet se zpět, utéci a hledět dopředu." František

"Keby vás niekde neprijali, odíďte z toho mesta a straste si prach z nôh ako svedectvo proti nim." Lk, 9, 5

verím, že o. Róbert nájde pokoj a bude môcť vykonávať to, k čomu ho povolal Kristus. v zahraničí aspoň nebude odkázaný na "materiálne zabezpečenie" od našich "pastierov". dúfam len, že aspoň občas ešte o ňom budeme počuť...
[758]TimeaVloženo 13.07.2013 16:10
Rybka, Physis, keď Vás čítam, tak si v duchu hovorím, či si Slovensko vôbec zaslúžilo, aby Boh daroval o. Bezáka práve nám. Veru tak, potľapkať ho po pleci, ako hovoril na Pohode, je strašne málo. Vám nebude vadiť ísť na svätú spoveď s tým, že vôbec neviete, komu sa spovedáte? Čo ak práve jednému z Judášov, alebo jednému, čo sa modlil, aby tí Judáši na Slovensku zvíťazili nad Láskou a Pravdou. Takže, ak sa nestane od Pána Boha žiadny zázrak, ktorý zvráti celú situáciu a o. Bezák bude môcť zostať na Slovensku, ja v takej cirkvi nezostanem, v takej, ktorá chráni len takých svojich pastierov, ktorí vo svojej kešeni nosia Judášove groše. Dlho som váhala, ale potom čas dozrie a ja si poviem "Zbohom RKC v takejto podobe, lebo Ty už celkom iste nie si Jeho". Svoju vieru v Pána Ježiša budem prežívať na krajšom a čistejšom mieste, a nedovolím, aby mi ho niekto opäť zašpinil.
Prepáčte, ak som sa svojou priamosťou niekoho tu dotkla, to som nemala v úmysle.
[759]PhysisVloženo 13.07.2013 16:35
Timea... neviem, či si to Slovensko zaslúžilo. zdá sa, že nie. mne je úplne zle z toho, čo sa deje, ale nevidím žiadne riešenie v tom, že by som z RKC vystúpila. veď tam nie som kvôli Sokolovi ani kvôli Oroschovi ani Zvolenskému a dokonca ani kvôli pápežovi, ale kvôli Kristovi. ak vystúpime z cirkvi, nikto si to ani nevšimne, akurát tým ublížime sebe. aspoň ja to tak cítim. a myslím, že druhý, komu by sme tým ublížili, keby to vedel, je o. Róbert. veď on má najväčšie právo zanevrieť na KC, a napriek tomu ju stále miluje.
"Cirkev nie je spoločenstvo dokonalých a ja som do cirkvi nevstupoval pre to, aby som žil v krásnej inštitúcii, ale aby som žil s Kristom. Ja verím v Boha." RB

je priveľa čestných a úprimných kňazov i laikov, aby som sa kvôli pár nehodným pastierom dala načisto znechutiť. našťastie viem, ku komu chodím do kostola :) (je to jeden z tých, ktorí sa o. Róberta opakovane otvorene zastal a musel za to niesť i následky)
[760]TimeaVloženo 13.07.2013 17:04
Physis, tak to máš šťastie (myslím na Tvojho kňaza).Ja bohužiaľ žijem v meste, kde sa za o. Bezáka nepostavil ani jeden kňaz. Ja to mám ľahšie, lebo do RKC som vedome nevstupovala, bola som ako dieťa pokrstená. Nakoľko môj otec bol komunista, do kostola s mamou sme nemohli chodiť a tak vieru v Pána Ježiša sme si postavili predovšetkým na vnútornom presvedčení. Dnes viem, že veriť v Neho človek môže nielen v RKC, ale pravá Jeho Cirkev je aj tak tá, ktorú nosíme v sebe. O. Bezák mi nachvíľu dal nádej, že aj tá vonkajšia cirkev by sa mohla obrodiť. Ale ako to vnímam čoraz intenzívnejšie, asi ťažko. Vďaka situácii, v akej som vyrastala, nadobudla som silu viery aj bez kňaza. Ale každý nech si vyberie sám.
[761]PhysisVloženo 13.07.2013 19:43
Timea, ja som to mala trocha inak, pokrstená som bola až pred 1. sv. prijímaním a ešte si pamätám, ako som ako 8-ročná išla za kaplanom, ktorý nás pripravoval, že pán kaplan, prosím, ja by som sa chcela dať pokrstiť :) do kostola som predtým chodila len tak náhodne so sestrou, ktorá mala práve vtedy "kostolné" obdobie (už dávno ju prešlo), ani moji rodičia chodenie do kostola nikdy nehrotili, hoci sa nedá povedať, že by boli neveriaci. potom som do kostola chodila pár rokov s kamarátkou, neskôr dlho dlho sama, až na vysokej som si našla kostolnú partiu. a nikdy som nebola vedená k tomu, že by som sa mala pozerať na kňazov či biskupov ako na malých bohov, práve naopak, v mojom okolí sa o nich vždy hovorilo skôr negatívne, najmä o istom nemenovanom arcibiskupovi. takže som odmala rástla s vedomím, že aj biskup môže byť zlý človek... a cítila som, že mňa sa to príliš netýka, súdiť ho bude Boh, a o to prísnejšie, že je biskupom. tak i kňazov som vždy brala podvedome s rezervou, až kým sa mi "neosvedčili". takže toto čo sa deje je pre mňa vlastne len návrat do bežnej reality. hoci ma to trápi viac než predtým, stále si podvedome uvedomujem, že sa to mňa, mojej spásy, vlastne netýka. rada by som to zmenila, ale nemám ako. a cirkev nie je o nich, do kostola nechodím kvôli nim, ani sa toho nemienim kvôli nim vzdať. ak sa dá, vyberiem si vždy kňaza, ktorý mi je blízky, a to je tak všetko...
[762]PhysisVloženo 13.07.2013 20:38
inak, normálne sa mi uľavilo, ako som to napísala. už dokonca takmer chápem, prečo sa môj otec včera tak schuti zasmial, keď som mu povedala, kto je novým arcibiskupom. vraj: "to sa im zasa podarilo, cirkevníkom." tak trochu šibeničný humor, ale napokon, však my už to poznáme. bude to déja vu, dokonca i v tom, že v kostole sa bude opäť hovoriť o jednote s naším biskupom Jánom :D mohli sa diať zázraky... ale nedejú sa. neprestanem však v ne veriť.

a srdce ma bolí už len pre o. Róberta... z očí sa mu dá vyčítať tá stigma na duši.
[763]rybkaVloženo 13.07.2013 22:55
Timea,suhlasim s Physis.Ja som tiez hlboko sklamana,lebo som bola vychovana v rodine, kde moja matka bola uzasny clovek,hlbokej viery,taka matka Tereza pre rodinu aj pre kohokolvek.Nemala to lahke. Vychovavala 4 deti a otec bol pracovne hodne od rodiny.Nikdy sa nestazovala, a aj ked roboty bolo neurekom,denne si nasla cas na omsu rano ci vecer.Modlili sme sa vecer spolu ako male deti, neskorsie solo pred spanim.Rano kazdy ako stihal,na obed Anjel Pana/tiez mozno nie vzdy/, pred jedlom,pri krizi,kostole atd bola aspon myslienka o Bohu.Tak je to aj teraz, aj ked forma je uz ina.Mohla by som Ti rozpovedat moj pribeh,ale len tolko,ze nie som ziadna svata,boli a su chvile,kedy si myslim,Boze, uz sa to neda zvladnut .Hovorim mu vselico,pytam sa,preco je to tak ci onak? Predstav si, ze takmer vzdy mi odpovie bud vo mne,v mojom vedomi, alebo dejom. Aj v nasom meste su momentalne knazi,ktori maju plne usta poslusnosti a neposlusnosti,bicuju nas prikazmi a zakazmi, no potuchlina na zadusenie.A to sme mali do teraz neskutocne stastie na knazov,o to je to horsie.Vela ludi prestalo chodit do kostola, alebo chodia inde.Vies, pokusenie je velke, ale uvedom si, ze tu nejde o knaza. Tu ide o tu obetu tela a krvi,ktoru nam Jezis pri poslednej veceri zanechal.Ty si neodsluzis v sebe omsu.Cirkev je predsa spolocenstvo nas vsetkych a hlava je Kristus.Predsa neodides pre par arogantnych neempatickych a trestajucich vladcov, u ktorych je laska sprofanovane slovo a milosrdenstvo almuzna.Ved aj o. Robert hovori "Viem, komu som uveril".Cirkev na Slovensku je chora a je dobre, ze si to vacsina ludi uvedomuje,aj ked je tu v podvedomi urcita forma strachu.Je to dedictvo minulosti,ked nas dusila svetska moc a cirkevna pasla poslusne ovce, lebo peklo.Vdaka vernym Kristovmu uceniu musime obstat v case, kedy je mrzacena pravda.Neunahli sa Timea,pozri si Tv Noe,tam su vyborne prednasky /aj dnes p.V.Kodet/,bohuzial o piatocne uzasne homilie Mons. Bublinca sme asi prisli, tak si obcas vypocuj o. Roberta co nezlikvidovali a mozno natrafime aj na dobreho knaza-urcite su.

dviha mi adrenalin, ked v Tv vidim,ako sa knaz nemoze vyjadrit ani k otazke jeho farnosti.tak to je uz silna kava.totalita ako vysita.do kedy este?
[764]rybkaVloženo 14.07.2013 09:05
Timea,zapni si Tv Noe, je tam sv. omsa a celebruje ju kard. Vlk. bude to urcite zazitok.
[765]rybkaVloženo 14.07.2013 11:26
Timka, neviem ci si pozerala,ak nie, tak si to pozri z archivu, vd.p. kardinal Vlk Ti da odpoved, ako je to s Cirkvou v nasom zivote.Hadam budes rozmyslat a dufam, ze sa spravne rozhodnes... .Bol to fakt zazitok, tie krasne slova p.kardinala na uvod, ta neformalnost a pohoda mladych ludi v naruci s detickami-uzasne.Takto nejako si predstavujem spolocenstvo Cirkev. Pripominalo mi to posolstvo prvych krestanov"ukazme im, ako sa milujeme".
Nijaka strojenost,to bezprostredne laskave podavanie Krista /nikomu nevadilo podanie do ruk/,dobra energia isla este aj cez televizor.Tolko radostnych, usmiatych,myslim si, ze stastnych ludi tam bolo /viac ako 7000/.Bojim sa, ze za kratky cas bude ateisticke Slovensko a krestanske Cechy.
[766]TimeaVloženo 15.07.2013 09:23
Rybka, si moc milá, že máš starosť o mňa, Ďakujem a ďakujem aj za ponuku sv. omše kard. Miloslava Vlka. Moc rada si ju pozriem z archívu, keď bude v archíve TV NOE, ale až potom, keď rovnako slobodne bude šíriť Božie slovo medzi veriavimi o. Róbert Bezák. Pokiaľ je to s ním takto, nemohla by som zdieľať šťastie a radosť ani z omše ktoréhokoľvek Kristovho pastiera. To je môj malý protest, a som presvedčená, že opodstatnený. Veď o. Bezák je rovnako pod jedným pápežom a slúži tomu istému Kristovi, ako každý iný Jeho pastier. Ja som za spravodlivosť, Lásku a Pravdu.
[767]rybkaVloženo 15.07.2013 11:24
Timea, rozumiem ti,chcela som Ti len naznacit ci je nutne ist az na konecnu a vystupit. Ja zdielam Tvoje hodnoty, ale v kutiku srdca mam Nadej.
Ked sa tak pozeram na acb. Orosza, ktory ziari stastim ,mam dojem, ze ukazuje "dosiahol som to, co mi patrilo pred 4 rokmi" a tak aj konal uz rok. Je mi ho luto. Ved jemu ostal prakticky v tejto hre kociek a kariet "CIERNY PETER". Dostal krasny darcek od "kamosov", ktori sa pekne z toho vyzuli.
K comu je nechceny a nemilovany" kral",ktory ma tron v "augiasovom chlieve". Mozno to bude nie za 3 roky /a este to zle svedomie/, ale do roka a do dna.
Toto je "Pyrrhovo vitazstvo".
reakce: [768]
[768]TimeaVloženo 15.07.2013 17:27
[767] Rybka, zdieľam Tvoje názory, aj tú Nádej. Stále sa modlím o zázrak, aby Pán Ježiš pomohol o. Bezákovi, aby našiel to, to čom túži tu, na Slovensku, aby nemusel ísť do zahraničia. potom Ti sľubujem, že prvá omša, ktorej sa zúčastniť bude tá, ktorú bude celebrovať práve on. Želám Tebe, aj všetkým na tomto diskusnom fóre požehnaný, pokojný a radostný večer, naplnený láskou a nádejou do budúcích dní.
[769]TimeaVloženo 15.07.2013 17:30
Prepáčte tie preklepy, zabudla som si skontrolovať text. Ach jaj, to je tak, keď sa niekto príliš ponáhľa :-)
[770]ReginaVloženo 18.07.2013 08:50
Pane Boze, to ste uz vsetci zaliezli do jaskyn? Nechame to tak, nech sa nam smeju do oci? Jediny cirkevny hierarcha so zdravym rozumom,ktory sa neboji hovorit o vsetkom s cim sa v zivote clovek stretava je vyhnany kde?. Ved Plebejci (tak nas niekto nazval) v r. 287 pred Kristom si vydobili vacsie pravo,ako nam je dovolene dnes od nasej KBS a ich vernych vykonavatelov. Nenechaju veriacim , hladajucim, ba aj nevercom ani pastiera, ktoremu rozumeju a maju ho radi.Urcuju nam, koho a co mozeme pocuvat, s kym je vhodne sa stretavat. Asi nevedia s kym sa stretaval Jezis, s kym stoloval ,koho pribytky navstevoval.Kto bol medzi zastupmi co ho pocuvali ten najspravnejsi -asi nikto.Robite Cirkev spolocenstvom ,sektou?, kastou?, nejakych nadludi, ktorym je nie vhodne sa stretavat s tym ci onym.Skutocni nasledovnici Krista a sam Kristus, sa nepytali postihnutym leprou, ci su katolici,ale sluzili bez rozdielu. Neidete podla "JA SOM CESTA PRAVDA A ZIVOT-Krista, ale cestou vytvorenou za 2000 rokov po Kristovi,ktora ma mnoho zakrut vyhovujucich "pravovernym". A teraz ma vyzente,alebo exkomunikujte, Jezis ma aj tak bude mat rad...
[771]ReginaVloženo 18.07.2013 11:31
Z Pohody do Talianska
O pár hodín už stál Róbert Bezák na pódiu jedného zo stanov, aby sa rozlúčil so Slovenskom, a Anton Srholec ho sledoval zo zákulisia. Na záver sa k nemu pripojil a tak, ako pápež František prosil veriacich o požehnanie, aj on žiadal od divákov požehnanie pre svojho priateľa. Keď prehovoril slovami: „Bože, hospodine, ďakujeme ti za tvojho služobníka Róberta, snažil sa byť naším priateľom, bratom…“ odvolaný arcibiskup si začal pretierať oči. „Nezdalo sa vám to, bol som dojatý a sám som z toho prekvapený. Musím zostať chlapom a nemôžem veľmi prejavovať emócie, ale je to pre mňa dojímavé,“ priznal Róbert Bezák týždenníku PLUS 7 DNÍ.
Napriek všetkému požíval na festivale status rockovej hviezdy. Diváci dychtivo čakali na každé jeho slovo, plakali spolu s ním, tlieskali mu postojačky, médiá sa o neho bili pomaly viac než o headlinerov.
„Toto je z núdze cnosť, beriem to z úcty k vašej práci. Jeden priateľ mi povedal - vieš, to už nie je len tvoj vlastný príbeh. Ty sa môžeš ísť schovať a žiť ho potichu, ale keď vnímaš, že ľudia ho prežívajú s tebou a nachádzajú v ňom niečo, čo ich vztyčuje, tak potom je to už náš príbeh a ty máš povinnosť v ňom zostať,“ vysvetlil nám Bezák s tým, že si potrebuje vyčistiť hlavu a do Trenčína sa prišiel rozlúčiť pred odchodom do cudziny.
„Záujem ľudí je fajn, ale bojím sa, že ma to vyčerpáva. Pocity bolesti nie sú tie, ktoré by som chcel mať v sebe. Cítim sa ešte dosť silný, mladý a plný energie a vízie. A keď toto už nie je, skôr som z toho smutný.“ A keď sme z neho páčili, kam sa to chystá, dodal: „Chcel by som zostať v Európe, napíšte Alto Adige alebo Južné Tirolsko. Ak chcete bližšie určenie, poviem moderná Verona. Ale už viac nepoviem,“ usmial sa, hoci v skutočnosti potvrdil, že zo Slovenska predsa len odchádza do Talianska.
Ku kauze Róbert Bezák sa na festivale vyjadroval aj český exminister zahraničných vecí Karel Schwarzenberg. A to po tom, čo si pozrel diskusiu nášho odvolaného arcibiskupa z prvého radu. „Také prípady sa diali niekoľkokrát v dejinách cirkvi. Musíme si uvedomiť, že Vatikán je úradnícke teleso staré dvetisíc rokov. Pokúste sa reformovať len obecný úrad a potom si predstavte, že musíte reformovať Vatikán,“ zhodnotil triezvo český knieža, ktorý na slovenský festival nezablúdil prvý raz.
[772]ReginaVloženo 18.07.2013 12:08
...máme prvého disidenta po novembri 89... budu ďalší???

...pýtate sa,"kto za to može"?...
...čo keby odpovedal Dan Browm?
[773]vlVloženo 18.07.2013 13:47
"Zvíťazili" tí čo arcibiskupa Bezáka okydali. Verili sme, že ho Sv. Otec rehabilituje. Ale Mons. Zvolenský je spokojný aj keď mlčal pri okydávaní svojho apolubrata.Aj to je hriech. Je si vedomý, že nie je to však žiadne víťazstvo jeho ani KBS, ale nastalo hlboké znechutenie ako sa dokázala RKC na Slovensku zachovať k spolubratovi biskupovi Bezákovi za posledný rok. Rim.kat.Cirkev na Slovensku sa prepadla z podpory veriacich zo 70% na dovolím si povedať že 30%. Začnú žať čo zasiali v srdciach ludí,a to nedôveru k predstavitelom Cirkvi na Slovensku. A to v roku 1988 ludia na Sviečkovej manifestácii za biskupov prosili. Dnes sa tvária ako malí "bohovia", žiaľ. Všetko je len dočasu.
 
© robertbezak.netstranky.sk - vytvořte si také své webové stránky zdarma