Login:
Heslo:
 
Reklama: Bezpečnostní schránka Co to je bezpečnostní schránka.
„Sme s Vami.“
Hledat

Zaujímajú nás Vaše názory

Komentáře

Strana:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 . . .
[134]TomasVloženo 19.12.2012 18:04
Rozhovor s Arcibiskupom Bezákom v TV ma veľmi oslovil. Sme veriaca rodina, ale Vatikánu a cirkvi neveríme. Až slová Arcibiskupa Bezáka ma oslovili, hovorím si, ano toto sú slová, toto je viera, ktorej rozumiem. Pre mňa je Robert Bezák naďalej Arcibiskup.
[135]JakubVloženo 21.12.2012 11:23
Sme s Vami, navždy náš arcibiskup, a veríme, že konečne sa niečo v cirkvi prelomí, a ešte vás budú prosiť o odpustenie.
reakce: [137]
[136]Och môj BožeVloženo 21.12.2012 12:05
[17] veď práve o tom pochybujem i ja,či vlastne Benedikt XVI vie všetko o tejto kauze,čo sa deje okolo Mons.Bezáka.Ked som tento môj názor napísala na stránku ,niketorí ma odsudzovali,ako také mi mohlo na rozum prísť.Podľa čoho som to vydedukovala ? Nepatrím medzi mladú generáciu už som veľa v živote prežila a zažila ,robila som účtovníčku. Ked prídu Ti peniaze zo zahraničia neprídu šekom(1.5 mil.dolárov),ale na účet Arcidiecézy a to sa musí zaúčtovať na príjmovú stránku. Mons.Bezák nevedel o tejto tranzakcii a odišiel do Vatikánu sa opýtať,ako má nakladať s tou obrovskou sumou, neposlali ho za Svätým otcom,ale za Arcibiskupom Sokolom,že on Vám povie ,čo máte s tým spraviť. Nie je to čudné ,aby o takejto veľkej sume nevedel Svätý otec ? Nechápem Arcibiskup Sokol má väčšiu moc ako Benedikt XVI? Nakoniec vysvitlo,že Arcibiskup Sokol má účet vo Vatikánskej banke a tam nesledujú jeho účet tí najvyšší postavení hodnostári ekonomického oddelenia?
[137]karolVloženo 21.12.2012 12:06
[135]Chceme aby sa ukázala pravda. Arcibiskup Bezák má právo vedieť prečo?
reakce: [138]
[138]ĽuboslavVloženo 21.12.2012 12:08
[137]Po všetkých udalostiach ktoré sprevádzajú v poslednej dobe našu cirkev a nielen na Slovensku ma už viera, že predovšetkým naši apoštoli cirkvi žijú to, čo nám dennodenne kážu na sv. omšiach. Za to sme im samozrejme vďačný lebo v úsilí o budovanie pevnej cirkvi treba horlivo , deň čo deň pôsobiť. Ako paradox proti hlásaniu o LÁSKE, ODPÚŠŤANÍ,DODRŽIAVANIA PRIKÁZANÍ A PRAVDE je , ako sa riešia problémy ktoré sa prevalia na povrch. Asi si niekto ešte dostatočne neuvedomuje , že ak hodíme na plamienok starú deku ,tak sme problém vyriešili a môžeme pokojne spávať.
Že s pod deky občas vyletí ten smradľavý dym alebo vykukne ďalší plamienok? No a čo? Hodíme ďalšiu deku alebo najlepšie bude, ak prenesieme tých pár ohníčkov s ktorých sa aj pomocou starej deky vytvorila žeravejšia pahreba, niekam inam , kde to až tak nebude smrdieť. Nechcem tu hovoriť o konkrétnych „aférach“, ktorých je už dosť a riešili sa presne takto . Mlčať ,preložiť, ututlať . Preto chcem vyjadriť veľkú podporu arcibiskupovi Robertovi Bezákavi v jeho úsilí o pravdu. Neviem či je vinný alebo nevinný natoľko aby bol takto potrestaný. To vie len málokto. Možno urobil aj chyby , ale kto ich nerobí, páni ostaní biskupi !!! Sme všetci takí dokonalí. Nestačí spravovať cirkev a jeho majetok len v dobrej viere ale aj zodpovedne. Samostatne to nebude nikdy dobre fungovať. Každý môže padnúť, dokonca aj radový kňaz alebo biskup. Ak ale chce jeden vedieť prečo , a za čo, bol potrestaný má na to plné právo. Koho by netrápilo ak by dostal PADÁKA zo zamestnania bez vysvetlenia alebo neopodstatnene. Nemáme sa chuť voči tomu brániť? Cirkev ale nie je firma. V cirkvi by sme mali viesť otvorený zrozumiteľný dialóg aby sme sa z toho poučili všetci a dali aj pozitívny príklad svetu a ďalších chýb sa vyvarovali. Jeden kňaz na nedávnej omši povedal čo všetko cirkev dala svetu. Spomínal od nemocníc cez univerzity až po demokraciu. Na prvé dve veci som naozaj hrdý ale s demokraciou v cirkvi to je ako s pacientom na onkológii. Jeden sa pýta prečo? (a to je poriadne vysoko) Dostáva odpoveď- veď vieš za čo. Pre ostatných ( ako napr. ja alebo vy) a zdá sa , že aj pre neho je to cirkevné tajomstvo aby jemu a nám pravda nevyrazila oči z jamiek. Aká ohľaduplnosť o naše zdravie. Nie je vždy užitočné ak je niečo tajomné. V tejto dobe to platí dvojnásobne. Ja verím BEZÁKOVI a v pravdu ,pokiaľ niekto nedokáže opak.
[139]JustinaVloženo 21.12.2012 12:14

[17] Mne je celá kauza zvláštná.1,5mil.dolárov muselo prísť na účet trnavskej arcidiecézy a nie šekom ako spomenuli,veď je to prevod peňazí zo zahraničia.To automaticky sa musí dostať do účtovníctva. Podľa mňa preto odcestoval Mons.Bezák do Vatikánu,aby mu povedali ,ako má zaúčtovať tie peniaze.Miesto toho,aby ho zaviedli za Pápežom Benediktom XVI povedali mu,že Arcibiskup Sokol Vám povie,čo máte spraviť! Nie je to čudné? Arcibiskup Sokol je viac ako Svätý otec? Nakoniec sa vyklulo,že Arcibiskup Sokol ma účet vo Vatikánskej banke a to tí hodnostári KC ekonimckého oddelenia nevidia stav jednotlivých účtov? Nechápem je mi to komplikované.I napriek tomu,že nepatrím medzi mladú genáráciu a roky som robila s účtovníctvom,ale takéto niečo som nezažila a už som v dôchodku....
[140]bublinkaVloženo 21.12.2012 17:45
No, môžme tu všetci polemizovať a spriadať konšpiračné teórie, pretože pravdu pravdepodobne pozná len zopár ľudí. Pán arcibiskup Sokol namiesto toho, aby ľudí spájal podarilo sa mu ich rozdeliť. Vatikánska banka prala špinavé peniaze mafie a možno aj toto bol spôsob ako na to. Veď donedávna o fungovaní tejto inštitúcie nikto nič nevedel. A naši páni biskupi sa správajú presne tak, ako od nich očakáva vrchnosť - a pri žiadnom probléme sa ináč ani nesprávali - strčia hlavy do piesku - my nič, my muzikanti.
A keďže pravda oslobodzuje, nech vyjde najavo.
A nás môže mrzieť jedna, no podstatná vec: Slovensko prišlo o jedného úžasného a charizmatického človeka, ktorý vieru medzi veriacimi šíril v intenciách doby - ťažké témy tak zrozumiteľne, ľudsky. Pán arcibiskup, vďaka Vám za to, že ste nám ukazoval, ako vieru žiť, nie prežívať.
[142]ricciVloženo 25.12.2012 15:20
Neda mi sa vyjadrit k tomu,co ma ako veriaceho cloveka velmi nshnevalo.
Vsetci vieme,ze slavni biskupi sa
Bezaka nezastali,ani sa rozumne nevyjadrili k jeho odvolaniu.
Tie nezmzsly a otazky na neho boli stupidne a primiivne hodne stredoveku.
A vrchol vsetkeho bolo to,co povedal biskup
Zvolensky,ze sa cirkev ocisti,ak sa
Be zaka zbavi.A na stedry den ma
Zvolensky este tolkodrzosti,zesi dovoli vystupit v tel.a s farizejskym vyrazom hovorit duchovne slovo.
Je mizle,ked vidimtakychto ludi v cirkvi.
Kdesu ti od
Boha....,
reakce: [144]
[143]RastislavVloženo 27.12.2012 06:54
Myslím si, že to čo sa deje a v akom stave je v súčasnosti Vatikán treba vnímať v širšom kontexte. Kde začať, osobne by som odporučil druhým Vatikánskym koncilom a infiltráciou Vatikánu slobodomurármi... a potom by som sa zameral na slobodomurárov, ich ciele, metódy rozkladania, hodnoty aké vyznávajú a pod. Kto si túto mozaiku pekne uloží pochopí prečo sa dejú veci ako aféra okolo lóži P2 a praní špinavých peňezí vo Vatikáne... a pod.
reakce: [145]
[144]JozefVloženo 27.12.2012 16:25
[142] Plne s týmto názorom súhlasím. Som od malička silne veriaci, ale nie slepo veriaci. A čím som starší, tým viac som presvedčený, že viera a cirkeb sú si čím ďalej tým viac vzdialené. Toto, čo sa stalo pánu arcibiskupovi Bezákovi je jednoducho špinavosť vrcholného rangu a ak túto špinavosť cirkev nielen spôsobila, ale ešte aj zakrýva a schvaľuje, tak potom to nieje cirkev, ale bordel. Týmto u mňa definitívne stratila akékoľvek morálne právo kázať iným ľuďom o morálke, vire, či láske a pod. Život Roberta Bezáka bola viera sama a cirkev ju zaprela. Tak potom má ona jediné právo..... držať hubu a krok a nechať pravých kňazov, pravých Kristových nasledovníkov a nositeľov Jeho odkazu plniť Jeho vôľu a nie vôľu skorumpovanej a po moci a bohatstve túžiacej cirkvi. Ak cirkev neodčiní, čo mu urobila, som odhodlaný na protest voči tomuto činu vystúpiť z katolíckej cirkvi. Moju vieru mi nezoberie nikto, ale zo špinavosťami, ktoré cirkev robí a zatvára pred nimi oči nechcem mať nič spoločné. ČESť JE PRE MŇA EšTE I V DNEšNEJ DOBE pojem a nie iba fráza.
[145]JozefVloženo 27.12.2012 20:40
[143] Milí Rasťo, nahaň nikoho, koho nepoznáš! Obviňuješ Slobodomurárov a pri tom o týchto ľuďoch a ich cieľoch vôbec nič nevieš. Ani len netušíš. Je ľahké obviňovať len tak, rečami, bez dôkazov, či podložených argumentov. Katolícka cirkev to robí už celé stáročia a ako vidno, ide jej to výborne. "Kto nepozná minulosť, nevie kam kráča!" Poznaj teda minulosť! A pragmaticky a svojím vlASTNýM ROZUMOM A úSUDKOM JU PREHODNOť a poskladaj si sám striepky minulosti a uvidíš, do akej skladačky budúcnosti ťa striepky minulosti povedú. Ak naozaj dokážeš ešte používať svoj mozog tak, ako ti to sám Boh prikázal a na aký obraz Ťa stvoril, tak potom sa z Teba stane nový človek! "A nájdeš kameň, čo stavitelia zavrhli a stal sa kameňom uhoľným!" Ale ak sa bojíš sám seba, potom si nie človek, dieťa Božie, ale iba ovca vedená na zabitie, s ktorou si hocikto môže robiť a manipulovať, ako sa mu zachce. Potom Ti niet pomoci. Hlupák nepríde do kráľovstva nebeského, preto že nie je schopný ani pochopiť, čo to vlastne je. Vskriesenie nedosiahneš po smrti! Vskriesenie musíš dosiahnuť dokiaľ žiješ! Inak je tvoj život iba strata času, urážka stvorenia a mrhanie Božími darmi.
[146]XVloženo 08.01.2013 13:17
Akosi ticho zostalo v poslednej dobe. Nepaci sa mi to... Skonci aj tato kauza, ktora nema obdoby v cirkevnych dejinach (nielen Slovenska) ako vacsina inych preslapov nasich pastierov? Dopustime aby upadla do zabudnutia? Tak potom by som povedal, tak nam treba... Zasluzime si naozaj takych pastierov ako je o.a. Bezak, ak si ich nevieme ubranit? Mam pocit ze sme trosku podobni apostolom, po Panovom umucenie - skryti za zatvorenymi dverami. Same sa to asi nevyriesi. My musime nieco podniknut. Kedze nevidim na Slovensku instanciu, ktora by mohla v tejto veci pomoct, povazujem za vhodne upozornit Cirkev v zahranici... Napriklad v susednom Rakusku, alebo v rodnej krajine papeza, v Nemecku:

Erzbischof Dr. Christoph Kardinal Schönborn
Wollzeile 2
1010 Wien

Erzbischof Rainer Maria Kardinal Woelki
Osloerstr. 11
13359 Berlin
[147]lackovicVloženo 09.01.2013 00:36
Fakt ludkovia, vstavajte, prebudme sa konecne, arcb. Zvolensky uz zahajil medialnu ofenzivu na vsetkych frontoch. V kat. mediach povymienal a odvolal co nebolo podla jeho chuti. LUX A LUMEN sa uz nedaju pocuvat a pozerat, co je fak uz privela, omse vysielane z Bratislavy sluzia len jeho verni.Patri su celkom odstaveni. Dolezite su katolicke media. Nechapem, ake svedomie maju napr. ludia z TV LUX a radia LUMEN, ked mlcia, nepostavia sa proti tej totalie, ved poznali o. Bezaka, chodil do tychto medii a oni su teraz za farizejov a Judasov. Este pred pol rokom boli naznaky, ze sa "drzia", ale teraz?Hlavne BB sklamala, nastupom noveho biskupa uz umlcali aj o. Bublinca (o, ako chyba jeho jasne hlasane slovo Bozie) .V debatach je velka vacsina krestanov stotoznena s o. Bezakom, ale ako keby boli zakriknuti,nevedia si pomoct, nemaju cas, rozne starosti uz aj o prezitie. V kostole( nie vsetci knazi), hustia do nich poslusnost so zdvihnutym prstom,este stale je tu ustrachanost,co ak.....Cirkev je velmi chora.Casto si myslim, ze tu uz nam moze pomoct len ten hore, skusme okrem aktivit este vrucnejsie prosit Jezisa Krista, lebo "My sme len sluzobnici,ktori su odkazani na velke Bozie Milosrdenstvo a lasku". Teda, NEBOJME SA! PRAVDA NAS OSLOBODI!
reakce: [148]
[148]MajaVloženo 09.01.2013 08:33
[147]

Homílie otca Bublinca na rádiu Lumen som veľmi rada počúvala,
Dosť ma udivilo, že sa nestal novým biskupom – vraj nechcel.
Tiež si myslím, že keby bol prijal toto menovanie za biskupa, mohol
sa lepšie aj postarať o odvolaného arcibiskupa Bezáka.
Ale osobne si myslím, že nový biskup Marián Chovanec je človek pokorný a snáď nebude nič robiť proti odvolanému arcibiskupovi.
Mrzí ma, že arcibiskup Bezák nezriadil nejakú stránku na internete, kde sa nám mohol prihovárať – trebárs formou zamyslení alebo homílii.
Toto by bolo pre nás veľmi užitočné, lebo osobne si myslím, že ak to takto skončí, ľudia už sa prestanú o túto kauzu zaujímať.
Prosím Vás otec arcibiskup Bezák – teraz je Vašou arcidiecézou internet a teda to sme my,
ktorí Vás máme radi. Ste z rádu redemptoristov, ja som čítala knihy od Vášho zakladateľa Alfonza Liguori – aj keď nie celé. Aj on bol prenasledovaný, ako všetci svätí ludia, prosím Vás prijmite tento kríž s veľkou pokorou – je to veľká škola.
Čítala som jednu peknú myšlienku v knihe od Viktora Frankla – Hľadanie zmyslu života –
Človek sa pýta,- Bože môj, som hoden tohto utrpenia?
Pán si Vás vybral, lebo Vás pozná a mi ešte nevidíme, aké ovocie toto všetko prinesie.

Rádio Lumen ma sklamalo, že už nedávajú ani na obed zamyslenia od redemptoristov.
Snáď je to len dočasné, lebo tie zamyslenia mali naozaj hlbku.
Ale osobne si myslím, že nie je na škodu, že je tam viacej relácii ako napr. Zaostrené s pánom Ivom Novákom – lebo je to kresťanské rádio a mne osobne vadilo , že pán Koroni tam uvádzal ľudí o ktorých som nič nevedela, prípadne som sa až zdesila, že si dovolil ich pozvať do kresťanského rádia.
Ja osobne nemám nič proti tomu, že dávajú čítania z encyklík prípadne z katechizmu, sama by som tieto veci nečítala a na rádiu Lumen mám aj výklad.

[149]ReginaVloženo 09.01.2013 14:10
Mila Majka,v podstate s Vami suhlasim, len ma prekvapilo,ze Vas zdesilo pozyvanie hosti (p. Koroni),ktori boli casto z toho" opacneho brehu".Boli vacsinnou v danych temach velmi zorientovani a hlavne hladali pravdu. Lumen p. biskup Balaz zalozil na evanjelizaciu, cize aj pre oslovenie hladajucich a neveriacich.Verte mi, ze sa to tomuto radiu ,aj vdaka timto, pre niektorych problematickym ludom, darilo.Pocuvali ho na pracoviskach,kamionisti, v zahranici najviac mladi ludia a aj v autobusoch.Vyber hudby bol tiez taky kvalitny a pestry, ze vsetci boli v podstate spokojni.Davam velke plus za relacie o II.VK, encykliky,o roku viery,vierozvestcoch a vobec ,ked boli pozvani o. Bublinec, Krajcik, Viglas, Farkas, Trstensky, Zamkovsky,Cerven, a este aj viaceri, tak to je ukazkovy "koncert", cesty ludom k Bohu, a ako ma vyzerat CIRKEV a naplnenie toho"Pokoj a laska medzi nami".Mudri a empaticki ,pravdivi to ludia, len ci este pri terajsej normalizacii budu mat pristup do radia. Verme, ze sa vsetko na dobre postupne obrati.Pravda nesmie byt umlcana a my, moji mili,nebudme hluchi a slepi, lebo J.Kristus je" CESTA PRAVDA A ZIVOT. BOH JE LASKA".
[151]jozefVloženo 16.01.2013 12:59
[150] Milí "X" a "Lackovič". Žijete na Slovensku. Tak sa konečne zobuďte! Myslíte si,že Slováci pôjdu do ulíc vyjadriť svoj názor? Že otvorene vystúpia proti bezpráviu, či násiliu? Že pomôžu niekomu na ulici, kto pomoc potrebuje a je v núdzi? Zobuďte sa a zabudnite! Slovák je ako PŠTROSO-OTROK. Aj keď ho otrokár svojou čižmou tlačí do sračiek, zdŕha z neho i poslednú kožu, utláča a bije jeho blízkych, .... dokiaľ mu z tých sračiek trčí aspoň jedna nosná dierka, neurobí NIČ. Bude čušať s hlavou v piesku ako pštros a len jeho zadok mu bude trčať von. Hambite sa Slováci! Vaši starí otcovia sa v hroboch obracajú, akých synov a dcéry si vychovali! Zbabelcov bez vlastného názoru, schopných nechať si ukradnúť za bieleho dňa vlastnými ľuďmi aj vlastný nos medzi očami. Naozaj pekná perspektíva do budúcnosti pre tento národ! Len tak ďalej!
[153]ElenaVloženo 18.01.2013 16:22
Vo Vatikáne majú dosť veľké koše. Bohužiaľ, taká je realita, taký je údel celej petície.
[154]JuditaVloženo 18.01.2013 19:06
Mrzí ma, že som sa nechala veľmi strhnúť, Panna Mária nás prosí, aby sme nekritizovali kňazov, Pán Ježiš si ich vybral, len on ich môže posudzovať.
Ruka rýchlejšie písala, ako myseľ uvažovala.
Som ale naozaj zarmútená, že mi veriaci stojíme akoby už niekde oveľa ďalej ako nás vidí KBS. Ten príkaz k lčaniu, nič sa nepýtať, je veľmi nešťastný.
Od júla prešiel dosť dlhý čas na posun v postojoch.
Veľa som nad tým rozmýšľala, nás obyčajných ľudí veľmi preverila doba od revolúcie. Mnohí sme sa museli vyrovnávať so stratou zamestnania – ja osobne 3x, odchodom detí do zahraničia, problémami rozdelenia rodín, podlomeným zdravím... atď. A keďže sme pri strate týchto istôt veľakrát boli doslova na dne, naučili sme sa osobne pocítiť pomoc Pána Ježiša. Pán Ježiš nalomenú trstinku nedolomí, ale snaží sa zo všetkých síl, aby žila a vytvára jej podmienky na zotavenie sa..
Museli sme sa naučiť vstať, nenariekať a ísť ďalej. To nebolo ľahké, ale rástli sme – naučili sme sa zdolávať prekážky s Božou pomocou a teraz sme už veľmi ďalej, nedá sa porovnať človek spred 20-tich rokov s terajším človekom.
Cirkev pred takými prekážkami nestála, kňazi majú svoje istoty, neprišli o zamestnanie, atď... Snáď už na začiatku po revolúcii, ste mali stáť viacej pri nás. Na Slovensku je približne 50 % katolíkov, čo je asi 2,7 miliona.Z toho je asi 8-10% praktizujúcich katolíkov – sú to oficiálne vyjadrenia.
Teda približne 300 tisíc ľudí je aktívnejších, a ak sa ozývajú práve títo ľudia, ktorí chodia do kostola, myslím si, že tieto hlasy treba počúvať pozorne.
Aj keď samozrejme so všetkým sa súhlasiť nedá.
Môj názor je teda taký, že terajšia situácia je len a len na prospech všetkých, aj veriacich aj kňazov – všetci sa musíme zamyslieť nad sebou.
Teší ma, že NEMLČIME. A musí sa s tým vyrovnať ja KBS.



[155]vlVloženo 26.01.2013 22:47
Pán arcibiskup Zvolenský je obklopený knazmi z ery Mons. Sokola. Napr. Tibor Hajdu bol Sokolovým kancelárom, teraz je Zvolenského kancelárom.Zvolenský bol aj pomocný biskup bratislavsko-trnavskej arcidiecezy za éry Jána Sokola. Čakám od Mons. Zvolenského aby sa zachoval k Mons. Bezákovi ako spolubrat v Kristu a pozval Bezáka koncelebrovať s ním omšu do Bratislavy a nie mu zakazovať slúžiť omšu v Bratislave (konkrétne u Kapucínov to bolo). Úbohé.Nevidia ako to dokafrali v KBS? ThLic. Kováčik, jeho vyjadrenia živá katastrofa, už tam nemal byť, aj Gavenda bol 100 krát lepší hovorca.
[156]lackovic 155Vloženo 28.01.2013 15:13
Cize ,komu asi mohol najviac prekazat o. Bezak?No predsa tim, co maju karieru pred sebou,lebo o nich privela vedel. Eab.Sokol je uz tak skompromitovany, ze dalsia spina mu uz tak neuskodi, ako tomu, co sa splha na tie najvyssie mety v RKC.Kto vedel a podielal sa /podla inf. v mediach boli zmluvy s Carnogurskym ml. jeho parketa,restitucie, predaje, fin. toky tiez neboli neznamou/na diani v byvalej TB arcidieceze?Keby to vyslo na svetlo bozie v kardinalskej hodnosti, tak to by bola silna kava. Co k tomu este dodat, ak je to takto? Pridajme este jesitnych /nie bozich/knazov prelozenych z" vyarendovanych" miest,pomstu emer. biskupov odstavenych z vplyvu na chod arcidiecezy, ktori vyplakavali az do Rima o hrubom zaobchadzani a podla tejto "SVATEJ "chasky ,nevhodnom chovani a obliekani sa o. Bezaka ,tak dielo sa podarilo realizovat.Navsteva u kardinala Berttoneho o financiach tiez nieco napoveda.Podcenili tvorcovia tohoto scenara nielen o. Bezaka, ale hlavne veriacich ,ktori nie su hluchi a slepi, chcu zit vieru v laske a pravde.
[157]janVloženo 29.01.2013 14:18
Pán arcibiskup Zvolenský priznal pri jednom rozhovore, že vedel o "zvláštnom hospodárení" vtedajšieho bratislavsko-trnavského arcibiskupa Mons. Jána Sokola. Keďže bol Mons. Zvolenský jeho pomocným biskupom 4 roky, vedel čo sa v BA-TT arcidieceze dialo. Mal na starosti aj zmluvy. Aj mlčať o prechmatoch je hriech, že otec Zvolenský? A Mons. Bezák, keď chcel nápravu, zlomilo mu to "väzy", lebo Mons. Sokol je nedotknuteľný a nekritizovateľný. Kto pošpinil česť Mons.Bezáka v Ríme, pán Boh vie a nezabudne. V srdciach mnohých veriacich to zvláštne a rýchle odvolanie Mons. Bezáka zanechalo hlbokú ranu. Takýmto postupom sa biskupi podľa kánonického práva neodvolávajú. Nech všetkých týchto "kresťanov" hryzie svedomie za ohovárania a podlosti. Bez nápravy pošpinenej česti arcibiskupa Bezáka nemajú dokonca nárok ani na rozhrešenie vo sviatosti zmierenia od Pána Boha. Pravda vždy vyjde najavo.
Veľmi ťažký balvan na svedomí takýchto ľudí. Modlime sa za všetkých. A som presvedčený, že otec Zvolenský ako predseda KBS aj ako človek a spolubrat zlyhal.
[159]AlenaVloženo 03.02.2013 13:18
Ešte niekoľko myšlienok o II. Vatikánskom koncile.

O koncile niektorý z pápežov povedal nasledovné:
„Každý koncil má tri etapy: prvá, keď sa diabol pokúša zamiešať karty,
druhá, keď človek ešte viac stupňuje zmätok,
a tretia, keď Duch svätý do všetkého vnesie jasno“.
Vatikánska kúria sa všemožne snažila, aby sa koncil neuskutočnil, lebo sa báli, že ich pripraví o mocenské, vládnuce pozície v cirkvi.
Spoliehali sa na zlý zdravotný stav Jána XXIII – aj on vedel, že má rakovinu žalúdka.
Ale neprajníkom odkazoval – pečeň mám zdravú a nervy ako špagáty.
Som ako sv. Martin – nec mori timit, nec vivere recusavit – ani smrti sa nebojím, ani života sa nezriekam.
Vo Vatikáne sa cítil nesvoj, lebo ho obklopovali zväčša ľudia, ktorí boli proti nemu.
Navštevoval dobročinné ústavy, kláštory a nemocnice.
Aj mu v „dobrom radili“, že sa mu niečo môže stať na ulici – ale on odpovedal – Toľkí ľudia zomierajú na ulici. Nič strašné sa nestane, ak zomrie na ulici aj pápež.
Jána XXIII volali aj „hrobár Cirkvi“, „červený“ – lebo chcel dialóg aj s krajinami komunistickými.
Pravicová tlač bez rozpakov zasypávala pápeža nadávkami, žiadali aby ihneď odstúpil. To kvôli tomu, že na koncil prišli aj novinári z Ruska!
Vychádzali aj pamflety proti nemu, napr. – „Napľňa sa proroctvo sv. Jána Bosca, ktorý predpovedal, že príde čas, keď kozácke kone budú piť vodu z fontán na námestí sv. Petra“.
Mnohí novinári sa aj obávali niečo napísať proti Cirkvi a o koncile, lebo bolo zvykom exkomunikovať ľudí, alebo ich dať aj do kliatby.
Toto všetko bolo pred II. Vatikánskym koncilom bežné.
Pápež Ján XXIII dal jasne najavo, že cirkev sa zrieka exkomunikácií.
Povedal – že dáva prednosť liečeniu milosrdenstvom pred tvrdosťou.
Výsledkom II.Vatikanskeho koncilu bola aj reorganizácia tej najobávanejšej vatikánskej inštitúcie - svätého ofícia – predtým sa to volala inkvizícia.
Kardinál Ottaviani tento úrad opustil.
Tento úrad sa premenoval na kongregáciu pre učenie viery a riadil ho
Jozef Ratzinger, terajší Svätý Otec – Benedikt XVI.
V roku 1966 bol zrušený aj index zakázaných kníh, čím sa fakticky rušila cirkevná cenzúra.

Vatikánsky koncil bol veľmi búrlivý, zásluhou Jána XXIII sa na koncil povolil vstup predstaviteľom nekatolíckych Cirkví, t.j. „bratom, ktorí sa oddelili .
Kardináli z Vatikánu kričali – Horresco – Sme zhrození.
Tvrdili, že pápež vpustil do cirkvi „červeného „ diabla, že je nepríčetný a nezodpovedný.
Niektorí z kardinálov Vatikánu tento koncil veľmi zle niesli a dokonca si želali zomrieť.
Že koncil bol potrebný uvediem len príklad. Pri hlasovaní za omšu v latinskom jazyku sa vyslovilo 822 koncilových otcov, proti latinčine bolo 1368 hlasov.
Boli aj humorné veci, napr. jeden z afrických biskupov protestoval proti tomu, že čert sa zvyčajne zobrazuje čierny, kým svätí bieli. Označil to za rasovú diskrimináciu voči katolíkom – černochom.
Ján XXIII bol mužom vízie – aj keď smrteľne chorý, ale predstihol svoju dobu.
Na koncil povolal aj ženy – laičky !!!
Svätý otec musel urobiť aj veľa ústupkov, kompromisov – napr. biskupi z Afriky, Indie, Lat. Ameriky chceli, aby Cirkev bola chudobná. V tom prípade mi musel každý kňaz sľubovať okrem poslušnosti, čistoty aj chudobu, tak ako je to v reholiach.
Toto ale neprešlo.
Z Vatikánskeho koncilu vyšlo mnoho dokumentov, je dobré si ich prečítať, sú na internete.
Tieto veci sa v dnešnej dobe ani nedozviete.
Keby sa Cirkev riadila dokumentmi II. Vatikánskeho koncilu, nemohlo by prísť k tomu rozrabovaniu nášho štátu. Cirkev nemala mlčať.
Napr. v encyklike Jána XXIII – obhajuje sa prirodzené právo na súkromné vlastníctvo výrobných prostriedkov – ale zároveň sa pripúšťa, aby štát mal právo vlastniť výrobné prostriedky, ak je s nimi spojená nadmerne veľká hosp. nadvláda, takže nemôžu byť ponechané súkromným občanom, pretože inakšie by sa OHROZILO VEREJNÉ BLAHO.

Naozaj je dobré poznať životy svätých, aby sme videli, že veľké veci sa nerodili ľahko, je za nimi veľa modlitieb,
[160]AlenaVloženo 03.02.2013 13:23
tento komentár patrí za I. časť môjho príspevku,
lebo nie je uvedená celá

Ján Pavol I.

Pavol VI zomrel v roku 1978.

Po ňom bol Božou prozreteľnosťou zvolený za pápeža Ján Pavol I.
Nazývaný bol aj ako usmievavý pápež.
Zomrel po 33 dňoch po zvolení.
Odmietol stredoveký ceremoniál korunovácie a nahradil ho slávnostnou
Inaugurálnou omšou na priestranstve pred vchodom do baziliky sv. Petra.
Zriekol sa aj tiary.
Ešte pokým pôsobil ako benátsky arcibiskup, predal svoj kardinálsky kríž a ďalšie klenoty a za získané peniaze postavil nemocnicu pre duševne zaostalé deti.
Vyzýval duchovných , aby sa zriekli bohatstva a venovali všetko chudobným.
Keď dvoch kňazov z jeho biskupstva obvinili z finančných machinácii a zatvorili ich, odmietol použiť príslušný článok konkordátu a žiadať ich vydanie cirkevnému súdu. Postihnutým sám uhradil škodu z cirkevných príjmov.
Vatikánsku kúriu šokoval aj svojimi výrokmi. Napr:

BOH SA VO SVOJEJ DOBROTE VIAC PONÁŠA NA MATKU
AKO NA OTCA.

Vo Vatikáne s hrôzou očakávali aké reformy začne robiť v duchu evanjelia.
Do vedenia kúrie vymenoval aj černocha – v tom čase to spôsobilo ako zemetrasenie.
Obávali sa a reptali, že sa tento černoch Gantin dozvie skutočnú výšku príjmov kúrie..
Ján Pavol I sa netajil tým, že nechce bývať v honosnom paláci, ale chce
sa presťahovať do skromnejšej vilky.
Zomrel po 33 dňoch od vymenovania.

Po ňom bol zvolený Ján Pavol II - on si aj nechal po predchodcovi meno.
[161]XVloženo 11.02.2013 13:13
Vzhladom na prekvapujuce udalosti vo Vatikane, sa mi vynara otazka, ci aj odvolanie o.a. Bezaka (a skutocnosti ktore vychadzaju v poslednom case najavo) neprispelo k zisteniu sv. Otca ze jeho "schopnosti z dôvodu pokročilého veku nie sú už dostatočné na to, aby patrične vykonával funkciu na stolci svätého Petra".

[162]vladimirVloženo 11.02.2013 13:19
Svätý otec podáva abdikáciu 28.2.2013, nakolko nemá uz viac mesiacov dostatok síl na vykonávanie úradu pápeža. Zaujímalo by ma, kto vlastne odvolal vo Vatikáne trnavského arcibiskupa Bezáka v mene Sv. Otca ?. Je to odvolanie naozaj vôlou Sv Otca, Nesedí to odvolanie R. Bezáka čím ďalej tým viac.
[163]MagdalénaVloženo 11.02.2013 18:20
Nie zdravotný stav, ale intrigy Vatikánu.
Možno Svätý Otec nechcel narúšať „kolegialitu“ svojho okolia.
Nie je to udivujúce, že kardinála Tomka nebolo počuť celé mesiace a zrazu pár minút po vyhlásení sv. Otca, už vie aj odpoveď, čo bolo príčinou rezignácie. Pripadá mi to tak, že je potešený odchodom sv. Otca Benedikta XVI.

... Príčiny odstúpenia pápeža Benedikta XVI. treba hľadať podľa slovenského kardinála Jozefa Tomka v tom, že Svätý Otec je človek, ktorý svoje povinnosti berie stopercentne….

Svätý Otec Benedikt XVI stúpol týmto svojim rozhodnutím v mojich očiach,
Asi mu nebolo všetko jedno, že sa nechal „dobehnúť“ a odvolal mons. Bezáka.

Budem zhnusená, ak naši otcovia biskupi si nezoberú príklad od sv. Otca a celá KBS na čele s hovorcom nepodá rezignáciu na svoje funkcie.
Do tohoto rozhodnutia Sv. Otca dohnali aj naši biskupi.
Kolegialita nemôže byť nad pravdou. Je to veľký hnus.
[164]AlenaVloženo 14.02.2013 10:10
Ešte pred 2-3 dňami sa mi zdalo až nemysliteľné, že nový Svätý Otec by mal byť tmavej pleti.
Zmenila som názor. Možno toto čo napíšem, pomôže iektorým z Vás, ktorí tiež zmýšľate podobne ako som myslela na začiatku ja. Sledovala som na niektorom TV kanály o národoch v Afrike, na súostroviach v indickom oceáne...
Hoci už prijali aj kresťanstvo a do niektorých oblastí v Afrike migráciou prišli moslimovia a s nimi islam, ešte stále sú títo ľudia v zajatí animistického náboženstva.
Zhotovujú masky, fetiše – ktoré majú za úlohu komunikovať so svetom duchov.
Ešte stále prinášajú týmto svojim božstvám obety – kropia ich krvou kohútov, capov, oviec... Ľudia chodia za šamanmi so svojimi problémami, uctievajú tieto masky. Je to stále veľmi silné.
Ešte hroznejšie je to na Haiti. Pred 200 rokmi Haiti produkovalo najviac cukru na svete, je ale pravda, že tu bolo otroctvo. Keď si vydobyli svoju nezávislosť – povraždením belochov, krajina začala mocne upadať. Haiti je ostrov. Jedna polovica je Dominikánska republika, ktorá je rajom na zemi, a druhá polovica je Haiti – pravý opak. Ľudia leniví, i napriek tomu, že sa im dostalo veľkej pomoci, Keď mali maláriu , vinili z toho vojakov OSN a pracovníkov charity, lebo sa im nepostarali o čistenie latrín. ! Hrôza. Na Haiti je praktizované vo veľkej miere Wudu – je to temná mágia, zaklínadlá, čarodejníctva...praktizujú to aj v kresťanských kostoloch. ! Wudu je vlastne ich životný štýl.

V Afrike je AIDS, mágia... preto si myslím, že ak bude zvolený pápež tmavej pleti, BOH si veľmi želá, aby sa cez duchovnú očistu pomohlo týmto krajinám. Dávať tam len peniaze, bez toho, aby samy chceli zmenu, je k ničomu.
Peniaze sa prejedia, ľudia ostávajú tí istí.

Samozrejme, že je desivé, že vo Francúzsku, Nemecku je už viacej mešít ako kostolov.
Je desivé aj to, že parlamenty odsúhlasia homosexuálne manželstvá. Tu sa ale už nedá nič robiť, tieto národy sú na vyspelej úrovni, veľmi inteligentní ľudia, musia svojim vlastným rozumom prísť na to, akú budúcnosť si pripravujú.

Svätý otec Benedikt XVI má moju hlbokú úctu, jeho rozhodnutie svedčí o veľkej morálnej sile. Vidí, že je slabý, rozhodovali by za neho iní – a to on nechce. Vtedy by za tieto rozhodnutia, ktoré vlastne urobia za neho, niesol pred Bohom zodpovednosť on.
Verím, že mons. Bezákovi sa dostane rehabilitácie, a keď by to aj tak nebolo, je v očiach Slovenska osobnosťou, akej od Cyrila a Metoda asi Slovensko nemalo.
[165]AlenaVloženo 14.02.2013 11:15
Prosím Vás všetkých, ktorým sa dostalo duchovného dobra,
že ste boli aj na tých prednáškach o II. Vatikánskom koncile, aj na prednáške pána prof. Halíka, podeľte sa so svojim okolím, tam kde žijete , či je to rodina, internát –o toto všetko.
Aj keby mons. Bezák už nič viac neurobil , urobil veľa.
Prebudil ľudí, vlial do nich veľa nádeja, nútil nás porozmýšľať o sebe.
Takto to urobili aj tí, ktorí boli na Pohode – a možno o sebe hovorili, že neveria v Boha. Nikdy nevieme, ako jedno dobré slovo, jedna veta , zmení osud človeka.
Pred rokmi som mala veľké problémy a problémy, riešenie v nedohľadne. Viera tradičná, o osobnom Bohu som nemala potuchy.
Raz som takto nariekala pri spoveď, staručký kňaz mi povedal len jednu vetu: šiť alebo párať, len nezaháľať. Nezaoberať sa len svojimi problémami.
Zobrala som to doslova, nakúpila bavlnky, vyšívala som kvetinky, krajinky. Raz som objavila v jednom časopise P. Máriu s malým Ježiškom v náručí. Obraz sa mi na prvý pohľad zapáčil a ja som začala vyšívať, trvalo to asi rok. Tomuto malému Ježiškovi som sa prihovárala, len tak detsky, ako sa mi máš, ako si sa vyspinkal... Jednej noci sa udialo niečo zvláštne, objavila som Krista trpiaceho.
... Prečítala som si denníček sestry Faustínky, knihy od A.K.Emmerichovej, M.Valtorty, ... dnes čítam len duchovnú literatúru.
Neexistuje pre človeka nič lepšie ako spoznanie Boha, mať vieru.Vtedy sa zdolajú všetky prekážky, najviac mi pomohlo v živote utrpenie, je prirodzené, že kríža sa bojíme, ale keď máme Boha, vieme to prekonať.
... len malý príbeh, ale je pravdivý. V laboratóriu v Amerike sa chovali zajačiky, robili na nich pokusy na arteriosklerózu – kôrnatenie tepien, ich upchávanie.
Zajačiky dobre kŕmili, aby boli tučné, aby dostali chorobu. Pri pokusoch zistili, že isté množstvo zajačikov, napriek tomu, že majú arteriosklerózu a teda by mali dochnúť, sú čulé, majú sa k životu, vyzerali byť až spokojné. Zistili, že o túto skupinu sa staral ošetrovateľ, ktorý sa im prihováral, pohladkal ich, sem-tam zobral aj do náručia. Pokusy opakovali s tým istým výsledkom.
... dobré slovo, láska , urobia divy... nenechajte si pre seba tieto duchovné dobrá, čím viac dáš, Pán Ťa odmení tisíc násobne viac. On nás potrebuje, ako svojich poslov. ... veď ako sa hovorí : človek sa mení, len kravička pohľad nemení...
Pri tomto všetkom nezabúdajme a to je najťažšie , prijať svoju vlastnú úbohosť, obmedzenia, zlyhania ... toto dokáže človeka veľmi ničiť. Nepočúvajte tieto hlasy v sebe, ale o dokonalosť treba bojovať každý deň. Majme pred očami, že Pán Ježiš k sebe do raja lotra, stačila ľútosť.
... nechcem aby to nevyznelo nejako zle, ale stále čakám na nejaké gesto od KBS voči mons. Bezákovi.
[170]lackoVloženo 21.02.2013 10:09
Prosim adminov, aby zasiahli proti zneuzivaniu portalu ,robi to niekto ,kto chce poskodit celemu projektu pre o Bezaka.
[171]lackoVloženo 21.02.2013 10:33
Tiez chcem upozornit na pochybenie, ked nebola odovzdana PETICIA sv. otc. Benediktovi XVI este za jeho posobenia v urade. Prave vysla sprava, ze mu poslali dakovny list nasi "uzasni "biskupi. Vypada to, ze na Slovensku je vsetko v poriadku a sme spokojne poslusne ovce, ako si to praje KBS. Prosim, zamyslime sa,naco a preco sme skoro rok ""bojovali" za pravdu , ktora nebola do dnesneho dna povedana. Vyjdite konecne z jaskyne, treba nam dokoncit zacatu vec, alebo sme uz taki isti, ze na Slovensku je to tak :ZIADNA KAUZA SA NEVYSETRI, A MY SME SPOKOJMI:
 
© robertbezak.netstranky.sk - vytvořte si také své webové stránky zdarma