Login:
Heslo:
 
Reklama: Bezpečnostní schránka Co to je bezpečnostní schránka.
„Sme s Vami.“
Hledat

Zaujímajú nás Vaše názory

Komentáře

Strana:. . .3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 . . .
[416]laciVloženo 07.06.2013 08:23
najvacsi filter je Tomko,cely zivot prezil vo Vatikane,tak co on vie o skutocne zitom zivote bezneho cloveka /jeho vedomosti mu neberiem/,a ze za Sokolom stoji, boli to spolocne pikle, inac by nebol J.S. taky chraneny "endemit".
[417]rybkaVloženo 07.06.2013 10:56
Boh dopúšťa kríže a trápenia. Prijmite ich ako návštevu Otca. Veď veríme, že jestvuje Božia Providencia. Nevieme, aký úmysel má Boh, keď to na Vás dopustil. Ale, dúfajme, že Boh všetko vie na dobro obrátiť. Bude mi vítané a vzácne, keď niekedy sa ohlásite aspoň písmom.

z listu prof. Františka Haspru, kapitulného vikára Banskobystrickej diecézy kňazovi Rudolfovi Balážovi po odňatí štátneho súhlasu v roku 1971
...este aj za totality boli na uradoch diecez milosrdnejsi ludia, ako je dnes ,vraj v demokracii , svetska aj cirkevna moc.
i
[418]PhysisVloženo 07.06.2013 14:44
Pápež František vysvetľujúc ďalej úryvok z knihy proroka Ezechiela poukazuje ešte na iný aspekt Božej lásky: na starostlivosť o stratenú, ranenú či chorú ovcu:
„Neha! Ale Pán nás miluje nežne. Pán pozná, čo je láskavosť, pozná túto Božiu nežnosť. Nemiluje nás slovami. Prichádza k nám – blízkosť – a dáva nám túto nežnú lásku. Blízkosť a neha! Dva spôsoby Pánovej lásky, ktorý prichádza a dáva všetku svoju lásku aj v najmenších veciach: s nehou. A toto je silná láska, pretože blízkosť a neha nám dávajú poznať silu Božej lásky.“
„Ale milujete vy tak, ako som ja miloval vás?“ To je otázka, ktorou Svätý Otec zdôrazňuje, že láska by mala byť „vykročením v ústrety druhému“, mala by byť „ako láska milosrdného Samaritána, a najmä v prejavoch „blízkosti a nežnosti“.
[419]marcelaVloženo 07.06.2013 15:23
SÚ biskupi,knezi neposlušni? asi ano, ked nepocuvaji papeža.Nema to jeho vypravanie žiaden učinok.
[420]PhysisVloženo 07.06.2013 16:04
presne tak :D a to ani nehovorím o sprevádzaní spolubrata v pravde a so záujmom (starostlivosťou)...
[421]PhysisVloženo 07.06.2013 20:43
som dnes pozerala Meno ruže... "Vzhledem k tomu, že bratr William spochybnil výrok inkvizice, jsme nuceni donutit vězně, aby se k vraždám přiznal. Odveďte ho do mučírny a ukažte mu nástroje." :D také tu už (alebo ešte?) nemáme, aj keď mnohým to asi chýba.
"Každý, kdo si dovolí zpochybnit výrok inkvizitora, bude prohlášen kacířem."
[422]ReginaVloženo 07.06.2013 23:03
Isla som pozriet na stranku TK KBS dnesne dianie /hlavne pre navstrvu kardinala Piacenza v Badine/ a som sokovana. Zvolensky a nuncius si to odkontrolovali.Samozrejme neverili Bystricanom, co ak by sa preriekli?Nebol tam pritomny totiz bisk.Chovanec /bol v Lietave /,prava to ruka arcb. Zvolenskeho. Pozrite si tie fotky. Podliezavost ,no.........

Skoro som sa rozplakala, ked som klikla na FOTOSERVIS TK KBS,Vsetci biskupi,aj mrtvi su tam, len o. Bezak je nie nikde. Ako by neexistoval. Asi len tak lahko nezaspim. Nech mi Pan Boh odpusti, ale FUj, som pohorsena. Tak uz nech konecne povedia PRECO? Co take urobil?Toto nie je normalne, toto robili komunisti.
[423]ReginaVloženo 07.06.2013 23:14
Mal by o tomto vsetkom vediet Sv. Otec.Ved je stale biskup,tak ako si ho dovolia vynechat ? To je predsa oficialna stranka pre cely svet,klamari.
[426]mariaVloženo 08.06.2013 06:17
nie papež, naša kamarila toto robí, pošlime ich do pekla konečne. tam patria,je mi zle, keď ich počujem. ľudkovia, spočitajme im to!
[427]PhysisVloženo 08.06.2013 08:31
toto ale zasa pochybujem, že je niečo, čo by trápilo biskupov. to bude nejaký nižší level, napríklad pán hovorca

inak som si teraz prebehla zopár článkov, ktoré boli tesne po odvolaní... stále rovnaký grc
Dôvody Bezákovho odvolania Vatikán podľa Konferencie biskupov Slovenska neuvádza „v záujme chrániť osoby zainteresované vo vyšetrovaní a pre rešpektovanie pastiera diecézy“.
„To však neznamená, že tieto dôvody nie sú známe zainteresovaným osobám.“
Podľa nich „časť Božieho ľudu prijala rozhodnutie Svätého Otca na základe skreslených a čiastkových informácií“

"...skúmanie v diecéze bolo vykonané „so všetkou vážnosťou, korektnosťou, zmyslom pre zodpovednosť, výlučne pre dobro cirkvi“.

KBS vyzýva veriacich, aby aj oni rozhodnutie Vatikánu rešpektovali.

„Vyhlásenie nunciatúry je podstatnou odpoveďou,“ odpísal Tomko na otázky denníka SME, ako Bezákovo odvolanie prijal.
[428]PhysisVloženo 08.06.2013 14:30
"Sloboda je schopnosť uvedomiť si, čo robíme, vedieť zvážiť, čo je dobro a čo je zlo, a akým spôsobom ju možno rozvíjať; jedným slovom, vedieť si stále zvoliť dobro. Sme slobodní pre dobro. V tomto prípade nemajte strach ísť proti prúdu, aj keď to nie je ľahké. Byť slobodnými tak, aby sme si vždy vybrali dobro, je náročné. Týmto spôsobom sa však stanete ľuďmi s pevnou chrbticou, ktorí dokážu čeliť životu, ľuďmi odvážnymi a trpezlivými (parresia e ypomoné). Druhé slovo je služba. V školách sa zúčastňujete na rôznych aktivitách, ktoré vás naučia neuzatvárať sa do seba samých a do vášho malého sveta, ale otvoriť sa voči iným, zvlášť najchudobnejším a najnúdznejším a pracovať pre dobro sveta, v ktorom žijeme. Buďte mužmi a ženami s inými a pre iných, ozajstnými šampiónmi v službe druhým. Aby sme mohli byť veľkodušnými s vnútornou slobodou a duchom služby, potrebujeme duchovnú formáciu. Drahé deti, drahí mladí, čoraz viac milujte Ježiša Krista! Náš život je odpoveďou na jeho volanie." František
[429]PhysisVloženo 08.06.2013 16:06
"...kríza nie je len zlá vec. „Áno, prináša utrpenie, ale my musíme, a zvlášť vy mladí, musíme vedieť čítať z krízy. Čo znamená táto kríza? Čo môžem ja urobiť pre jej odstránenie? Kríza, ktorú momentálne prežívame, je krízou humánnou. Hovorí sa, že je krízou ekonomickou, krízou práce, áno, je to pravda, ale prečo? Pretože tento problém práce, tento ekonomický problém, sú dôsledkami veľkého problému humánneho. To čo je v kríze, je hodnota človeka a my musíme obrániť človeka. (...) Dnes nemá hodnotu človek, iba peniaze. Človek je dnes v kríze, lebo je otrokom. My sa musíme oslobodiť od týchto ekonomických a sociálnych štruktúr, ktoré nás zotročujú. A toto je vaša úloha.“
[430]PhysisVloženo 08.06.2013 16:39
www.tvkarpaty.sk/media/tvkarpaty/video/spravy/2013/232013/bezák.flv tu je reportáž zo štvrtka, na konci rozpráva aj brat o. Róberta. "má také chvíle lepšie aj horšie."
ach, smutná som
[432]PhysisVloženo 09.06.2013 13:22
áno, a čím skôr... hoci pápež neplánuje dovolenku, od 8. júla nemajú byť celé leto žiadne osobné audiencie. takže sa to zas bude naťahovať neviem dokedy a o. Róberta medzitým pošlú na Sibír :(
[433]PhysisVloženo 09.06.2013 13:27
„Pripravil som text, ale je toho päť strán! Trochu nuda.“
„Človek, ktorý sa má rád, sa pápežom stať nechce. Ja som pápežom byť nechcel.“
„Mám potrebu žiť medzi ľuďmi,“ povedal Svätý Otec a dodal: „Keby som mal žiť sám, možno trochu izolovaný, nebolo by to pre mňa dobré.“
[434]rybkaVloženo 09.06.2013 15:14
....... bola som teraz trochu na chalupe sama,trochu som citala, meditovala a rozmyslala nad uvahami, ktore su na Lumen "Vyber z papezskych encyklik",teraz z Katechez papeza Frantiska/o. Krajcik, o.Viglas,o.Bublinec/.cuduj sa svete, vsetko mi to nejako zacalo zapadat do seba. zmrtvychvstanie Cirkvi ,ktora ma byt tou prvotnou ,ktoru ucil Sebou Kristus az na kriz. Dal nam uzasnych papezov .Benedikt VI. bol jeden z nich /ked som precitala a vypocula jeho nadcasove myslenie/ nechce sa mi uverit, ak vedel pravdu o o.Robertovi,ze by mu ublizil. co ak ho chcel chranit pred tym, co vsetko zle donasali na neho.mozno zvazil,ze este nie je cas /ak nemal podporu u spolubratov biskupov/na toto vanutie Ducha. ina otazka je, ze boli podceneni veriaci,ktori toto vanutie Ducha pocitili a prijali .zmenilo to Cirkev na Slovensku a o. Bezak bude musiet ten kriz uniest.On to s pomocou Toho komu uveril dokaze. Odmena bude urcite nie Sibir, pockajme si,dufam, ze coskoro.
P.S.Nie je uz stredovek,kedy len par ludi" vedelo".Dnes, v case sekundovych informacii nikto nemoze cakat na skutocnost sto rokov.A sme tu aj my, co sme pomazani nasim pastierom.
[435]rybkaVloženo 09.06.2013 15:17
chyba, Benedikt XVI.,ospavedlnujem sa
[436]PhysisVloženo 09.06.2013 16:27
ďakujem, rybka... ja občas trocha strácam nervy a už by som to chcela mať všetko vyriešené :) ale len Pán vie, kedy je pravý čas, a kedy bude ovocie, ktoré toto celé prinesie, už zrelé. dovtedy musíme vydržať. o. Róbert ten kríž unesie, Pán vedel, prečo mu dal také mocné ramená :) ale radšej by som samozrejme bola, keby ho už niesť nemusel...

pre zaujímavosť, akou až neuveriteľne podobnou rečou hovoria sv. otec a o. Róbert:

sv. o. František: "Láska, ktorá prichádza od Boha a dáva zmysel životu, láska, ktorá nám umožňuje žiť nie ako otrokom, ale ako skutočným deťom, láska, ktorá oživuje všetky vzťahy: s Bohom, so sebou samými – často na to zabúdame – a s inými. Skutočná sloboda neznamená nasledovať vlastný egoizmus, naše slepé vášne, ale znamená milovať, rozhodovať sa pre to, čo je dobré za každých okolností."

o.Róbert: "Sloboda je priestor lásky a človek je slobodný práve láskou.
Sú ľudia, pre ktorých je sloboda akurát tak napĺňanie biologických potrieb, teda akási biologická nutnosť. Iní chcú žiť bez obmedzení, sloboda je pre nich cyklus nekonečných variácií až do vyčerpania na smrť. Ale sú aj takí, ktorí slobodu žijú ako možnosť urobiť život druhého krajším. Akoby hovorili: Ak sa pri mne citíš dobre, ak ti je so mnou dobre, to je mojou slobodou. To je sloboda v láske.
Keď sa sloboda a láska budú prenikať, naplní sa ľudský život."
[437]rybkaVloženo 09.06.2013 21:58
Mas pravdu.Je az neuveritelne,aka harmonia myslienkovych pochodov, vnimanie a vedomie takmer vsetkeho, je u tychto dvoch biskupov. Dost jednoduche vysvetlenie.Su mudri, rozhladeni, obidvaja miluju zivot s ludmi a pre ludi. Neziju v "zlatych klietkach"s vlastnym egom. Su Kristovi.
[438]rybkaVloženo 09.06.2013 23:41
dala som si tu namahu a pozrela som si poslednu Hodinu s Arcibiskupom,aj ked som to uz pred casom videla.po dopozerani mozem vyhlasit, ze toto je najlepsi dokaz o cloveku neskutocnej pokory,mudrosti,lasky,proste jeden empaticky clovek s hlbokou vierou v Boha.Myslim si, ze keby to uverejnila ktorakolvek TV,tak sledovanost by lamala rekordy. Mohli by to dat aspon na Postoy.Presne o tom hovori Sv. Otec Frantisek.

Hodina s Arcibiskupom VII. - Aka môže byť cirkev v 21. storočí
[439]PhysisVloženo 10.06.2013 00:03
rybka, tá hodina s arcibiskupom je perfektná... počula som ju asi tak 5-krát :) všetky sú úžasné... ale táto je navyše smutná, v kontexte s tým, čo nasledovalo 3 týždne po nej. keď na konci hovorí, že niekedy sú tie problémy väčšie, ako by čakal... a tiež keď spomína tie plány, ako že na novénu má prísť Václav Malý, budúcoročná noc kostolov bude 24.5., a téma budúcej hodiny s arcibiskupom bude... ale najdôležitejší je úplný záver:
"Bol by som rád, keby atmosféra Kristovho pokoja, radosti, radosti z Boha, bola súčasťou nášho života."
"...aby vás sprevádzala Kristova radosť, taká vnútorná sila, odvaha tiež, ako nám Ján Pavol II. povedal, nebojte sa. Nemáme sa naozaj čoho báť, viem, komu sme uverili."
[440]PhysisVloženo 10.06.2013 00:08
a v živote nepochopím, čo koho viedlo k tomu, že tieto úžasné videá vymazali zo stránky abu tv. vďaka Bohu za šikovných ľudí, ktorí to dali na youtube (aj keď z roku 2010 je tam len jedna)
[441]rybkaVloženo 10.06.2013 07:36
Ludska hlupost je nedostihnutelna.Len je zarazajuce, ze ide o ludi, ktori by mali dokazat svojou osobnostou, ze sa jemu,o. Robertovi, aspon priblizia. To vymazavanie je dokaz malosti toho, kto to nariadil.Normalny clovek lutuje, ze v nasej Cirkvi na najvyssich postoch su ludia, s tak nizkym prahom predvidavosi. To ludi este viac utvrdzuje, ze je nieco zhnite v RKC na Slovensku /nie len v Cirkvi/. Arcib. Bezak zacal otvarat okna dokoran a intenzivne vetrat tu potuchlinu a to niekomu sakramentsky vadilo.
Teraz napisem nieco z rozhovoru s clovekom s velkym C. "Diabol utoci, prekaza mu ten, kto najviac dusi privadza k Bohu /ved sam v relacii Lampa o. Robert povedal, ake velke je pokusenie byt biskupom/. Zly nemal uspech u o. Roberta, tak pouzil na dosiahnutie svojho ciela ,aby ho zastavil v jeho nevidanom diele tych ,v srdci ktorych driemal najvacsi hriech co plodi zlo, ZAVIST. Aj Kain zabil brata pre zavist. A podarilo sa. Svedomie tychto ludi nebude ocistene dovtedy, kym nenapravia, co sposobili. Inac im nebude odpustene nikdy a budu prezivat peklo naveky. " Ja suhlasim.
[442]PhysisVloženo 10.06.2013 10:51
och ten postoy! diskutovať s poniektorými osobami je ako boj s chobotnicou. vraj "Požiadanie na odstúpenie mohlo mať aj takéto dôvody (moja vlastná špekulácia): preložiť mons. Bezáka z osieho hniezda na iný úrad, keďže neposlúchol, dal jasný signál, že tá druhá alternatíva nie je možná. Potvrdil to aj svojimi vystúpeniami v médiách."

hej, takže slepá poslušnosť bez vysvetlenia a za odmenu teplé miestečko... fakt, kresťanské hodnoty ako vyšité
[443]rybkaVloženo 10.06.2013 11:04
ak tak chceli urobit /neverim/, tak preco mu to neoznamili a nepredebatovali s nim? to by bolo fer, tak sa to robi v slusnom spolocenstve. to chce niekto povedat ,ze CiRKEV takes polocenstvo nie je? asi ani nie, a o to je to bolestnejsie. hlavne, ze vrchnost ma plne usta lasky, pravdy a Jezisa Krista. slova, slova a zase slova, bez akehokolvek skutku.
[444]PhysisVloženo 10.06.2013 11:14
presne tak... ak niečo chcem urobiť, tak to urobím. zvlášť ak ide o tak závažnú vec, ako žiadosť o odstúpenie. stačila by jedna veta: neurobil si žiadnu chybu, ale broja proti tebe niektorí ľudia, takže bude lepšie, ak odstúpiš.

okrem toho, ak "osy" v tom osom hniezde sú osoby, ktoré neváhajú písať donebavolajúce klamstvá, tak sa po prvé zamyslím, prečo to robia, a po druhé arcibiskupa podporím, nie odstrelím. my teraz máme byť spokojní, lebo nejakí ohovárači dosiahli svoje?
[445]PhysisVloženo 10.06.2013 11:20
a treba prirátať pochybné výroky o chránení povesti odvolaného nezverejnením dôvodov. žiaľ, je to ako povedal páter Leopold. mlčiaci chránia svoje mená
[446]ReginaVloženo 11.06.2013 10:03
Tu vobec nejde o to,ze by bol problem v rozhodnuti papeza (jeho neomylnost). Benedikt XVI. je taky velky clovek, ze keby islo len o neho, nemal by urcite problem povedat "PREPAC DOBRY PASTIER",urobil som chybu. Uveril som ludom, ktori by mali byt vo svojej sluzbe pravdivi vzdy a vo vsetkom.

Problem je v tych,co sposobili toto vsetko. Ti vsak maju miesto svedomia privaleny hrob obrovskym kamenom. Nechcu ho odvalit, lebo strach je vacsi, ako ich cest a chut ocistit dotknuteho.
[448]PhysisVloženo 11.06.2013 11:07
Bože, čo sa to už deje... nie je posadnutý diablom náhodou Orosch?! vysvetľovalo by to, prečo v novembri odvolal aj pátra Leopolda.
ešte Kováčik povie, že je to úplne ok. jasné, preložme hocikoho hocikam ako cínového vojačika.
nakoniec ešte o. Kubinca potrestajú, lebo sa vyjadroval pre médiá. dúfam, že mal pritom aspoň kolárik, inak ho exkomunikujú
[449]ReginaVloženo 11.06.2013 11:55
prave som to precitala. tak ,co je vela ,to je vela. spominam si, ked som niekde citala, ze ci nemoze byt Orosz dotknuty nevysvetlitelnym menovanim o. Bezaka... .tak teraz uz tomu rozumiem. vzdy som si myslela, ze o. Robert si "pestoval hada na prsiach". ta jeho falosna svatost ma iritovala. oni uz kopu ako skapinajuci kon . co chcu, to budu mat!
 
© robertbezak.netstranky.sk - vytvořte si také své webové stránky zdarma