Login:
Heslo:
 
Reklama: Bezpečnostní schránka Co to je bezpečnostní schránka.
„Sme s Vami.“
Hledat

Zaujímajú nás Vaše názory

Komentáře

Strana:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 . . .
[275]laciVloženo 12.05.2013 18:52
Nech Boze da,nech Boze da...........
[276]reginaVloženo 13.05.2013 14:39
Potesilo/ Barborka? -len tak medzi nami/,si sikulka a mas u mna velke +za prispevky tu i inam. Nasa babenka hovori, ze treba" ODLOZIT "/vid rozhod. o o. Robertovi/ vsetko , co bolo a je pod vplyvom Emeritneho biskupa Sokola hlavne v ATT,ABA a bude v KC na Slovensku pokoj. Inac bude cela jedna generacia veriacich poznacena tym,co tento clovek a jeho rota napachali. Tu bude asi aj ten "KOREN",na ktory si sa pytala.A este,KBS nema byt spolok chlapcov kamosov-farizejov, ale skutocnych ucenikov Jezisa Krista,zijucich v pravde za akejkolvek situacie.
[277]PhysisVloženo 13.05.2013 14:42
"Skúška, ktorá na vás dolieha, je iba ľudská. A Boh je verný. On vás nedovolí skúšať nad vaše sily, ale so skúškou dá aj schopnosť, aby ste mohli vydržať." 1Kor, 10,13
[278]PhysisVloženo 13.05.2013 14:49
Regina, hej - ale ako? :D
zo zvyškom príspevku súhlasím, len neviem, ako by sa práve tento koreň dal najlepšie VYKORENIŤ. je to ako pýr
[279]dan brownVloženo 13.05.2013 15:51
Neda mi to pokoj. Vypocujte si "Komentar J.K. ;Radio Vatikan z 5.3.2013",v archive na Lumene.Bolo to po odvolani Benedikta XVI.
Okrem toho,ze nenechal suchej nitky na novinaroch posobiacich vo Vatikane,pred koncom povedal nieco ,co ma odrovnalo a nepochopim, ako si to nik nevsimol. V rozhovore s priatelom z nemenovanej univerzity tento povedal, ze velkost Benedikta je aj v tom,lebo sa" zriekol majestatu pohrebu, co by ho po smrti cakal".Myslim si, ze tito pani viac nemohli urazit papezov / Jan XXIII az terajsi Franrisek/,ktori by sa urcite dali radsej pochovat do hromadneho hrobu s trpiacimi,ako by mali len pomysliet na"Majestat pokrebu po smrti".Tak toto by naozaj nevymyslel ani Dan Brown. Toto je obraz niektorych uzasnych a dokonalych farizejov ktori ukazali ,o co im na postoch ide, po com najviac tuzia.A co tak pokora a sluzba, mili pani. Ja by som na jeho mieste odisla na pust alebo do jasyne sa kajat ,nech nikto o mne nikdy nepocuje.





[280]PhysisVloženo 13.05.2013 16:21
PANE BOŽE, ty to vidíš! tak honosný pohreb. ach, až mi slzy od hnevu vyhŕkli.
a čo sa týka jeho prístupu k novinárom, stojí za to zase raz citovať Františka:

Na svojej prvej audiencii prijal v Aule Pavla VI. takmer 6 000 novinárov, ktorí pokrývali dianie počas uplynulých dní. „Narobili ste sa, však?“ odľahčil atmosféru v úvode svojho príhovoru. „Buďte si istí, že cirkev má veľký záujem o vašu vzácnu prácu. (...) Mám vás rád a ďakujem za všetko, čo ste urobili,“ povzbudil pápež novinárov Niektorí z nich – predovšetkým pracovníci vatikánskych médií – ho mohli pozdraviť aj osobne.
Nečakaný bol záver audiencie. Namiesto verejného požehnania, ktoré všetci očakávali, František oznámil: „Mnohí z vás nepatria do Katolíckej cirkvi, iní sú neveriaci. V tichosti v srdci udeľujem každému z vás, rešpektujúc svedomie každého, ale uvedomujúc si, že každý z vás je Božím synom. Nech vás Boh žehná.“
[281]ReginaVloženo 13.05.2013 17:11
........je to tak,ako pyr.Oni neuhnu,popripade prevratia kabat, az sa zle pocuva, ako sa snazia.Ohanaju sa Sv. Otcom, aj ked pred par mesiacmi take nieco, ako hovori papez,im bolo na hony vzdialene. UZ len ten najvyssi ,dufajme,to zmeni.
Taka nehoraznost ten komentar a nikto nic. Uz davno mal vyletiet.Take nieco moze povedt knaz -hovorca arcibiskupa a nejaky zrejme teolog na VS?
[282]PhysisVloženo 13.05.2013 17:18
Regina, ako si odhalila moje meno? :)
[283]ReginaVloženo 13.05.2013 18:09
kus prehladu , logiky a tak. No a facebook.
[284]PhysisVloženo 13.05.2013 18:34
myslela som si :D
[286]helkaVloženo 14.05.2013 10:06
Ale je jedno čosi, čo sa na ňom nezmenilo. Absolútna láska k svetlu, slovu, pravde. On týmto všetkým neprestal byť ani vo chvíli zápasu. Tam už vôbec nie. Ani na chvíľu neváhal a ostal verný pravde. To tí, čo reprezentovali skupinu okolo neho, ukázali chrbát a neistotu. Len málo ich stálo tam, kde mali stáť. Lebo práve tak chcelo Slovo, ktoré sa písalo niekoľko sto rokov u prorokov ako storočná meditácia faktu smrti Božieho syna.

Ako inak pochopiť zmŕtvychstanie, ak nie cez Bibliun je stále cesta, pravda a život.
[289]PhysisVloženo 16.05.2013 16:42
Ve své homilii se papež František soustředil na postavu svatého Pavla, který ve svém životě šel od jednoho pronásledování ke druhému, ale bez malomyslnosti. Pavlův úděl, zdůraznil dále, byl „plný křížů, ale on šel přesto stále vpřed s pohledem upřeným k Pánu“:

„Pavel působil potíže. Byl mužem, který svým kázáním, prací a svými postoji obtěžoval, protože zvěst Ježíše Krista obtěžuje naše pohodlí, často i naše pohodlné struktury – i ty křesťanské. Pán stále chce, abychom šli dál a dál… abychom se neuchylovali do poklidného života či prchavých struktur. Pavel působil potíže, když zvěstoval Pána. Postupoval však vpřed, protože měl v sobě onen typicky křesťanský postoj apoštolské horlivosti. Nebyl mužem kompromisu, nikoli. Napřed pravda. Napřed zvěst Ježíše Krista!“
[290]laciVloženo 16.05.2013 17:07
mas pravdu, dobre, ze nedostane ani cent, postavil by si mohylu. ved uz jednu ma,ten dochodcak.Ich vztach k ludom? Ziaden, len ukazat dolezitost svojho postu.Co si pomyslite, ked na Zeleny stvrtok knaz zacne kazanie, aka je hlupost Noc kostolov,chram je na sluzby bozie,modlitbu a nie na svetske vymysly.Ten knaz si vobec neuvedomuje, ze Jezis kazal vacsinou v chrame svojho otca, co je kazdy kutik tohoto sveta.Kostol je tak malo otvoreny, ze pachne potuchlinou a pri vacsej navsteve v nedelu ludia maju problem a casto odchadzaju.Tento farar mal pocuvat kazanie Plzenskeho biskupa pri 2O.vyroci zalozenia diecezy.KOstoly maju byt otvorene a spristupnene vsetkym, ktori maju zaujem vstupit.Nakoniec, co hovori Sv.Otec?Dalej v kazni kritizoval Sestry Matky Terezie, ze povedali,maju tolko roboty ,ze sa cez den nestacia modlit predpisanu 1 hod .Tak to nie je modlitba, ked opatruju tazko chorych, staraju sa o opustene deti, ucia neprisposobivych,krmia a zaodievaju bezdomovcov atd. To maju trebars tazko zraneneho nechat na ceste a odist sa modlit? Vari to chce Boh?V jednej kazni povedal, ze isty knaz sa mu pochvalil,ze je stastny, lebo po omsi prisiel k nemu usmiaty pan .Povedal mu ze odchadza domov naplneny laskou a pokojom.Viete co mu povedal jeho nadriadeny knaz, ze je nie nieco v poriadku, lebo clovek ma odchadzat na seba nahnevany, aky je hriesny.A zlaty klinec, ked kaplan povedal ked ho volali neskoro vecer k zomierajucemu, ze vstal a isiel, lebo to bolo jeho psou povinostou. Hadam knazkou. Modlime sa kadejake hluposti z knizociek atd, atd.....tak toto su tiez z tej hviezdnej roty.A tito odsudzuju o. Bezaka, vraj je neposlusny,chce byt popularny atd. To uvadzam preto, lebo taki su v pohode a skutocny ucenik Krista a jeho verni su prenasledovani.To k tomu clanku ,aj ked sa to tazko pise. Svaty otec by zaplakal.
[291]PhysisVloženo 16.05.2013 17:31
laci, tak to čo píšeš je vážne na zaplakanie, myslím že nielen Sv. otec by zaplakal... a čo povedal František v homílii na Zelený štvrtok? "Dobrého kňaza je možné rozpoznať podľa toho, ako je pomazaný jeho ľud. Toto je jasný znak. Ak sú naši ľudia pomazaní olejom radosti, je to zjavné: napríklad, keď odchádzajú po svätej omši s tvárou človeka, ktorý dostal dobrú správu." !!!

náš farár u mňa skončil, keď nám po skončení zbierky na misie doslova vynadal, že o koľko sa vybralo menej, než minulý rok, hlavne že bezdomovec pred kostolom mal plnú čapicu peňazí, za ktoré si kúpil alkohol a potom sa pri kostole povracal. a že kto mu chce ďalej dávať peniaze, nech si nabudúce po ňom príde upratať. nemala by som nič proti tomu, keby apeloval, aby mu namiesto peňazí ľudia pomohli inak, ale takéto reči?! ako to kňaz vôbec môže vysloviť? a to ani neviem reprodukovať tón hlasu, tú zlobu, ktorá šla z jeho slov, som predýchavala ešte 3 dni.
taktiež nás nezabudol zo dva razy (v júli a v októbri) upozorniť v súvislosti s o. Róbertom, nech si nemyslíme, že je v Cirkvi demokracia, a že si máme spomenúť na falošných prorokov, ako boli Martin Luther, ktorí boli nepochybne charizmatickí, ale roztrhli Cirkev. čumela som ako puk.
našťastie už chodím do iného kostola.
[292]PhysisVloženo 16.05.2013 18:28
viete čo? :D

"Boh nehrá kocky." (Albert Einstein)

:p
[293]ReginaVloženo 16.05.2013 22:16
,,,,,,,,,a co poviete na to,ked vam niekto hovori,ze Boh nas nepotrebuje,,,, Stvoril nas na svoj obraz.Nechal svojho jednorodeneho syna umriet,taka je nesmierna laska k nam,tak skutocne plati,ze "Boh nehra kocky"-on nas potrebuje.
[294]PhysisVloženo 17.05.2013 07:41
veru... ale máme tu žiaľ iných machrov na hádzanie kociek :(
[295]ReginaVloženo 17.05.2013 14:37
ano, hadzu kockami, recituju Evanjelium ako basnicku,rozpravku,dookola jedno a to iste.Hlbina ostava nedotknuta. Na stasie,su aj taki,co sa hraju radsej" Clovece "a idu az na hlbinu,aj ked je tam mutno.Po burke sa hlbina vycisti a ryby zaberu. Je to tak, alebo?
[296]PhysisVloženo 17.05.2013 16:31
počúvala som misie s o. Róbertom z roku 2006, hovorili o tomto žalme... aká pravda

Žalm 1
Dve cesty

1Blažený človek, čo nekráča podľa rady bezbožných
a nechodí cestou hriešnikov,
ani nevysedáva v kruhu rúhačov,
2ale v zákone Pánovom má záľubu
a o jeho zákone rozjíma dňom i nocou.

3Je ako strom zasadený pri vode,
čo prináša ovocie v pravý čas,
a jeho lístie nikdy nevädne;
darí sa mu všetko, čo podniká.

4No nie tak bezbožní, veru nie;
tí sú ako plevy, čo vietor ženie pred sebou.
5Preto bezbožní neobstoja na súde,
ani hriešnici v zhromaždení spravodlivých.

6Nad cestou spravodlivých bedlí Pán,
ale cesta bezbožných vedie do záhuby.
[299]ReginaVloženo 18.05.2013 19:12
Moja,je to tak.Dufam,ze to necitame len my dve. Prave som dopozerala na Tv Noe prenos z Vatikanu.Ten Sv. Otec je úúúúúžasný.Okrem ineho, odpovedal na 4 otazky,ktore mu boli dane od roznych ludi.Tak to by si mal vypocut kazdy Krestan katolik na Slovensku,hlavne vrchnost. Mali by to uverejnit vsetky katolicke media.Cim to je, ze tento papez rozdava tolko stastia,radosti,vsetci mu rozumeju? Je to ta jeho mudrost,laskava clovecina? Urcite pevna VIERA v BOHA.
[300]ReginaVloženo 18.05.2013 19:19
Zajtra davaju na TV NOE prenos Sv.omse z Trnavy o 10 hod. Pozrime si to.
[302]PhysisVloženo 18.05.2013 19:31
vlastne nepýtam sa, ako je to možné... len je to už vyslovene trápne
[303]laciVloženo 18.05.2013 20:07
.....to nepochopí ani konská hlava.....
[304]PhysisVloženo 19.05.2013 12:18
Viedenský arcibiskup otvorene priznal, že zvolenie kardinála Bergoglia za pápeža bolo „v Božej réžii“. Riaditeľ „Vatikánskej banky“ ohlásil zverejňovanie jej účtovníctva na internete. Škótsky kardinál čoskoro začne svoje niekoľkomesačné pokánie vo Vatikáne. Aj tieto udalosti priniesol uplynulý týždeň.

výborne, takže už len zverejniť účtovníctvo TT diecézy, poslať niektorých nemenovaných na pokánie do Vatikánu a je to vyriešené :p
[305]VlVloženo 19.05.2013 16:42
Pride zmena,nove kocky spravodlivosti su uz hodene.Modlime sa za spravodlive doriesenie pripadu otca arcibiskupa Bezaka.
[306]rybkaVloženo 19.05.2013 18:23
„Duch svatý vytváří v církvi zdánlivý nepořádek, protože přináší různost charismat a darů. To všechno je ale pod Jeho vlivem jedním obrovským bohatstvím, protože Duch svatý je Duchem jednoty, která není jednotvárná, nýbrž uvádí všechno do harmonie. V církvi působí harmomii Duch svatý. Jeden z církevních otců užívá výraz, který se mi moc líbí: Duch svatý ipse harmonia est. Duch svatý je harmonie sama. Jenom On může probouzet různost, pluralitu, rozmanitost a současně vytvářet jednotu. Pokud chceme sami vytvářet různost a uzavíráme do svých stranickostí a výlučností, působíme rozdělení, a pokud chceme vytvářet jednotu podle svých lidských představ, končíme tím, že zavádíme jednotvárnost, homologizaci. Pokud se však necháme vést Duchem, nedostane se bohatství, rozmanitost a různost nikdy do konfliktu, protože On nám ve společenství církve umožňuje žít různost. Jít společně v církvi pod vedením pastýřů, kteří mají zvláštní charisma a pověření, je znamením působení Ducha svatého. Církevní dimenze je zásadní charakteristikou každého křesťana, každého společenství a každého hnutí. Církev mi přináší Krista a vede mne ke Kristu; paralelní stezky jsou nebezpečné. Kdybychom zacházeli za (proagon) církevní nauku a společenství a nezůstávali v nich, nebyli bychom jednotní v Bohu Ježíše Krista (2 Jan 9). Ptejme se tedy: jsem otevřen harmonii Ducha svatého a překonávám veškerou výlučnost? Nechám se vést od Něho v církvi a s církví?“ Sv.Otec dnes.
[307]PhysisVloženo 19.05.2013 20:04
najviac sa mi páči asi táto veta: "Jít společně v církvi pod vedením pastýřů, kteří mají zvláštní charisma a pověření, je znamením působení Ducha svatého."
:)

a ešte pridám: "Dnešní liturgie je velkou prosbou za to, aby se církev s Ježíšem pozvedla k Otci a znovu byl vylit Duch svatý. Každý z nás, každá skupina, každé hnutí ať se v harmonii církve obrátí k Otci s prosbou o tento dar. Také dnes stejně jako při svém zrodu církev spolu s Marií prosí: „Veni Sancte Spiritus - Přijď Duchu svatý, naplň srdce svých věřících a zapal v nich oheň své lásky“.
Amen"
[308]PhysisVloženo 20.05.2013 08:12
tak pre dnešok niečo od Karla Rahnera :D


Dynamickým prvkem Karl Rahner rozumí svobodu v protikladech, které nepotlačujeme, ale učíme se v nich číst hlubší významy. Místo toho, posteskne si německý myslitel, abychom jednali osobně, vyhraněně a na základě zakoušení vnitřního pokoje, se spíše schováváme za institucionální principy, výroky odpovědných a abstraktní fráze. Papouškujeme omšelé revoluční větičky, které se však již naší doby netýkají. Neslyšíme totiž imperativy Ducha, který působí v životě člověka paradoxně.
[309]mariaVloženo 20.05.2013 11:23
ako to vlastne bolo s tou birmovkou v Trnave? prekvapilo to viacerych, s tym o. Kubincom to nemyslite vazne, on este drzi posliapanu hrdost ABD TT.napiste niekto viac.
[310]PhysisVloženo 20.05.2013 12:17
aj minulý týždeň v Hurbanove birmoval vikár. je o tom správa na abu.sk. neviem, či mal Orosch nejaké iné povinnosti, to neni len tak, riadiť arcidiecézu :D a to o ňom ani nikto popritom nevypisuje do Vatikánu, že chodí v rifloch a sprchuje sa s pochybnými osobami :D

mňa osobne by mrzelo, keby ma nebirmoval biskup

podľa katechizmu je to takto:
1313 V latinskom obrade(1290) je riadnym vysluhovateľom birmovania biskup. Hoci biskup môže v prípade potreby dať kňazom splnomocnenie vysluhovať birmovanie, má ho udeľovať on sám, aby sa nezabudlo, že práve z tohto dôvodu slávenie birmovania bolo časovo oddelené od krstu. Biskupi sú nástupcami apoštolov, dostali plnosť sviatosti posvätného stavu. Keď sviatosť birmovania vysluhujú oni, vhodne sa tým naznačuje, že účinok tejto sviatosti je užšie spojenie tých, čo ju prijímajú,(1285) s Cirkvou, s jej apoštolským pôvodom a s jej poslaním vydávať svedectvo o Kristovi.

:(
 
© robertbezak.netstranky.sk - vytvořte si také své webové stránky zdarma